Els grans vaixells passen la nostra casa

dimecres, 12 de març de 2008

CAROLA STANDERTSKJÖLD 1941 - 1997

més cançons en 4 llengües
yle.fi - more songs by Carola here
plusieurs chansons en 4 langues
Carola – Wikipedia, suomi
Carola - Wikipedia, english

RAKKAUDEN JÄLKEEN - DESPRÉS D'AMOR - AFTER LOVE - APRÈS L'AMOUR



Ei väli pöytien lie pitkäkään,
vaan pöydän viereisen mä tuskin nään,
sun kanssas jakaa sen nyt toinen voi,
mä yksin kuuntelen kun kaukaa soi.

Kun hänet tanssimaan sä pyydät noin,
niin hetkeen seuraavaan mä nähdä voin,
sun sanas uskoo hän ja unelmoi,
mä tiedän enemmän, ja vielä soi.

Sä olit elänyt jo mua ennenkin,
etkä tiennyt kuinka pelkäsin
sä että vertaisit mua muihin,
mutta näin syliin toisen sua työnsin, sylistäin.

Niin selvin sanoin sain, mä kuulla sen,
nyt että oisin vain, se entinen,
mä sua ymmärrän,en mitään voi,
nään teidän lähtevän, ja teille soi."

The space between the tables isn't large
but I can hardly see the next table.
Someone else can share it with you now.
I listen alone, when the music plays.
When you invite her to dance,
I can already see the next scene.
She listens to your words, and starts dreaming.
I know more, now the music is playing to you.

LA MAMMA



SANATON HILJAISUUS - SILENCI MUT - SPEECHLESS SILENCE - SILENCE MUET

1 comentari:

Rikus ha dit...

Carola had a beautiful voice,
and she also was beautiful.
A pity she died so soon.