Els grans vaixells passen la nostra casa

divendres, 30 de maig de 2008

Avui anava caminant a Parc Sibelius




Un ànec amb nens estava nedant a la bassa



El Monument Sibelius està dedicat al compositor finlandès Jean Sibelius (1865-1957). El monument està situat al Parc Sibelius a Hèlsinki. El monument estava dissenyat per Eila Hiltunen i es descobria el 7 de setembre, de 1967. Originalment feia esclatar un debat viu sobre els mèrits i defectes d'art abstracte, per a quina raó un effigy de Sibelius s'incloïa en la obra. Consta de sèrie de més de 600 tubs d'acer buides soldades junts en un dibuix ona com. El propòsit de l'artista era captar l'essència de la música de Sibelius. El monument pesa 24 tones i mesures 8.5 × 10.5 × 8.5 metres.

boomp3.com



El Concert de Violí




Una versió més petita del monument està situada a l'oficina central d'UNESCO a París. Una obra amb un concepte similar, també dissenyat per Hiltunen, està situat en els camps de l'oficina central de Nacions Unides en Ciutat de Nova York.



El rododèndron no és encara en flor



El mar és molt tranquil aquí, gairebé sempre. S'assembla a un llac com hi ha moltes illes completament al voltant.



Veia un corb petit al costat de la platja



Els lilàs estan al seu millor



La meva casa, pati del darrere. Només uns quants cents de metres des del parc i la costa.




3 comentaris:

Striper ha dit...

Ostres es molt maco tot aixo.

Carme ha dit...

Que bonic tot, Merike. A vegade s escoltem Sibelius. A partir d'ara quan l'escolti em recordaré de tu. I el meu marit que és arquitecte, li agradaria venir a veure a Finlandia les obre d'Alvar Aalto. A mi també però m'agradariam més encara verue el parc i tote s le s coses boniques de la primavera de Finlàndia. Potser haurà de ser una altra primavera.

merike ha dit...

CARME!!! Sóc sempre feliç de sentir si la gent està interessada en el meu país. El darrer estiu tenia un visitant des de França i dos des de Bèlgica per ser un guia. Té una raó especial de venir a veure els edificis Alvar Aalto. Era molt interessant sentir la professió del marit!!! Espero jo un dia tindrà temps d'estudiar la seva llengua de veritat. Com molts comentaris es reben aquí he d'intentar traduir-los i respondre, és divertit. Però la meva idea d'aprendre la gramàtica i verbs que tot per mi mateix són una mica massa!! Espero que em pugui fer entès. Espero assabentar-me per escriure i llegir. Abraçades!