Els grans vaixells passen la nostra casa

dissabte, 24 de maig de 2008

La catedral ortodoxa Uspenski, a Hèlsinki

Catedral Uspenski és una catedral ortodoxa oriental a Hèlsinki, Finlàndia, dedicada al dormitio del Theotokos (la Verga Maria). El seu nom arriba de l'uspenie, de paraula rus, que denota el dormitio. Dissenyat per l'arquitecte rus Alexei Gornostaev (1808-1862), la catedral es construïa després de la seva mort en 1862-1868.





Al darrere de la catedral, hi ha una placa que commemora l'Emperador rus Alexander II, que era el sobirà del Gran Duchy de Finlàndia durant la construcció de la catedral. Catedral principal de l'Església Ortodoxa Finlandesa, Catedral Uspenski és també l'església ortodoxa més gran en Europa occidental.





Panorama faci clic aquí



Nicolai Gedda canta una cançó russa Vecerni Zvon, La campana de vespre

4 comentaris:

La lectora corrent ha dit...

No coneixia aquest bloc i primer he pensat que l'autora era alguna catalana que estava vivint a Finlàndia. Et felicito pel teu català.

Aquestes fotos m'han fet recordar la meva primera visita a Helsinki, els llocs per on vaig passejar i aquells capvespres amb una llum meravellosa, que espero tornar a veure d'aquí a poc dies.

Diumenge volo de nou a Helsinki. Hi vaig per assistir als actes al voltant del Millenium Prize 2008, però espero tenir estones per passejar i gaudir de nou de la ciutat, dels seus parcs i dels capvespres.

merike ha dit...

Mercè, gràcies per la visita! Només estic escrivint el meu blog amb ajuda de Translendium, un traductor.. Començava aquí per seguir un blog francès en tres llengües, Lo blòg deu Joan. Un biologo. Venia a any últim de Finlàndia però m'ha oblidat.

És molt interessant saber que viatjaràs a Hèlsinki diumenge. No conegui que aquest premi:
Millennium Technology Prize

M'encanta Barcelona. He estat allà 5 vegades. Sovint dues setmanes alhora. Només per unes vacances. És una ciutat meravellosa encara que sempre se'm roba :-)

Estimes molt les les nostres parques, Sóc feliç de sentir allò. Potser també una visita al camp, a una casa de camp al costat d'un llac durant l'estada, per a un bany de sauna! Que la teva visita té Hèlsinki serà agradable!!!

La lectora corrent ha dit...

Vols dir que no saps RES de català i que és el traductor automàtic qui tradueix els teus escrits? Això encara té més merit.

No crec que tingui gaire temps per sortir de Helsinki; només un creuer vespertí que ens ofereixen per les illes a costat de Helsinki i sopar a l'illa de Pentala (em sembla que és una excursió que ja vaig fer l'altre vegada quan vaig anar a un congrés).

Tinc moltes reunions i trobades amb els finalistes del Millennium Technology Prize, i la cerimònia del lliurament del premi al guanyador.

merike ha dit...

Sóc força a la mercè de Translendium SL - Barcelona. Si això no funcionaria no podria dir molt! Potser escrigui anglès o francès llavors :-) Jo començat amb l'altre blog en anglès excepte gent no llegeixen això. La gramàtica en català és difícil. Algunes persones també han dit que no m'entenen.

El Blogger no diu a quin post el comentari s'escriu. És a vegades difícil trobar el post quan he de llegir tots els des del començament a trobar aquell que he acceptat. Potser hi ha una manera més fàcil?

Si no utilitzo l'acceptar, no els trobaria gens. Seria una gran vergonya. No molta gent escriu a mi!!!
Però les que fan són la gent millor, amable!! Adoro gent catalana!!

Estic molt sorprès que la gent m'ha trobat! I espero que el traductor treballarà molt temps! Translendium treballa molt bé!
També puc veure quan tradueixo les respostes, qui està escrivint bon català!!!! Una màquina deixa la paraula com és si l'accent falta o si hi ha una errata!

Espero que aprendré la llengua gradualment, absorbe això com una
criatura :-)

ESTADA FELIÇ A HÈLSINKI!!!! Entenc que hagin arranjat un molt bon programa per a tothom! L'illa Pentala a la xarxa. Un canal de 4.3 m a Kivenlahti comença des de l'est de l'illa. L'illa té un moll|pilar de club nàutic per a vaixells que pertanyen als clubs nàutics (l'ensign hauria d'aparèixer bé). Els pescadors estonians poblaven l'illa durant els anys 1800. Hi ha encara bé pobles de pesca conservats a l'illa. S. Frosterus dissenyava el club del club nàutic des de 1912."