Els grans vaixells passen la nostra casa

divendres, 6 de juny de 2008

Artistes que he vist en escena a Hèlsinki i a Nice: RAY CHARLES

Me n'estic anant durant el cap de setmana, a Turku, 200 km fora. Hi haurà una rendiment de teatre i sopar.

Però deixaré algunes cançons del MEU CANTANT FAVORIT que també he vist dues vegades en escena, RAY CHARLES.

Tothom no coneix Ray Charles.

Ray Charles (1930-2004) fou un músic cec de jazz que va néixer a l'estat de Geòrgia, als Estats Units. Va arribar al seu major nivell amb l'impuls del gospel de "I Got A Woman." (1955). Aquest va ser seguit per "This Little Girl of Mine", "Drown in My Own Tears", "Hallelujah I Love Her So", i "Lonely Avenue"; algunes d'aquestes van ser cançons gospel convertides amb lletres populars, i les altres belades de blues.

Gaudeixi!

RUBY


HALLELUJAH, I LOVE HER SO


BORN TO LOSE


CRYING TIME


HIT THE ROAD JACK


SONG FOR YOU


GEORGIA ON MY MIND


YOU DON'T KNOW ME


HERE WE GO AGAIN, with Norah Jones


El 2004 Charles va realitzar un àlbum de duets, Genius Loves Company, que va ser nominat en els Grammy Awards a Millor Àlbum vocals pop, Àlbum de l'any, i cançó de l'any. El va guanyar Àlbum de l'any i cançó de l'any. Un duet amb Norah Jones, Here We Go Again, va ser nominat a Millor cançó.
Va morir a l'edat de 73 anys, el 10 de juny de 2004 en la seva casa de Califòrnia.

5 comentaris:

Té la mà Maria - Reus ha dit...

molt, però que molt bo el Ray, amb una vida molt aotrmentada per les drogues, felicitats pel post, magnific

un petó i una forta abraçada

Núria ha dit...

Ens has deixat un Ray Charles esplèndid. Un bonic regal de cap de setmana.

merike ha dit...

Gràcies Té i Núria, prenia un camí fàcil que presentava el meu número un cantant com no tenia molt temps! Intentant tornar a normal després de l'obertura d'estiu a Turku! El meu cap pobre! Abraçades!

Carme ha dit...

Bona música per a gaudir una bona estona. Gràcies Merike. Abraçades. Vaig agafar la flor del teu blog i em va sortir Petunia. La vaig penjar al meu blog. Però se'm v a esborrar sola, va desaparèixer de cop i vaig trere els s rsidus que van quedar, quina llàstima.

merike ha dit...

Hola Carme, és un qüestionari de flor ximple. Faci-ho una altra vegada, estic segur que serà una altra flor!!!! Teníem una festa pel començament d'estiu a Turku. Ara estic molt cansat!!! Petons!