Els grans vaixells passen la nostra casa

dilluns, 4 d’agost de 2008

Els meus primers Jocs Olímpics










He estat als Jocs Olímpics el 1952 a Hèlsinki. Veia algunes jocs d'atletisme en l'Estadi. Recordo el gelat amb xocolata en això. He d'haver fet un desordre.. També Coca-Cola era introduït a Finlàndia per primera vegada aquí.

Aquestes fotos em mostren a fora de la Vila Olímpica que prem el cotxet de la meva nina. La nina s'anomena Marianne. Els meus pares li havien comprat l'any abans a França. No hi havia tals nines boniques aquí a les botigues tan aviat després de
la guerra..

Se suposava que Jocs Olímpics d'Hèlsinki eren ja el 1940 però la guerra contra la Unió Soviètica arribava de la manera. Era bastant sorprenent que podíem arranjar aquests jocs només 8 anys després.

L'estàtua de Paavo Nurmi el Finlandès de Vol, és al mig de la meva tiquet d'entrada. Aquesta estàtua és davant de l'Estadi Olímpic. Ens està recordant sobre els grans temps en la història olímpica de Finlàndia. Medalles d'or corrent distàncies llargues. Els temps com això mai no retornaran, no per a un país minúscul com el nostre.

9 comentaris:

Striper ha dit...

Per un moment he pensat que estvas a la Xina.

merike ha dit...

Striper: Gairebé queia des de la meva cadira amb el riure!!!

Carles Casanovas ha dit...

Els jocs d'Helsinki, son dels que primer recordo i en tinc consciència.
Recordo una proesa de un corredor
finès de la Marató...el nom no el recordo, però si la proesa d'aquest
corredor. Merike, com es deia aquest home, que ens va deixar a tots bocabadats...??
El meu pare que era el mestre del
poble -Castellolí- ,ens va fer la comparança...per fer-nos evident que son 42 KMTS en distàncies reals.
Concretament ens va dir:-és com anar corrent fins a Igualada i tornar tres vegades, sens parar...

Salvador ha dit...

Potser no tindreu medalles d'or però Räikkönen i Kovalainen són molt bons.

merike ha dit...

Carles: Sé un corredor de marató, Paris 1924:
Albin Stenroos - Wikipedia, la enciclopedia libre

Aquest home de qui parlava és l'atleta finlandès més famós.
Paavo Nurmi - Wikipedia, la enciclopedia libre
Prenia tantes medalles olímpiques.

El 1972 era a Rodos, Grècia quan l'Olympics a Munic començava i podia seguir el córrer de Lasse Virén que guanyava el 5.000 i els 10.000 metres.

Lasse Virén - Wikipedia, la enciclopedia libre

En una carrera èpica en la que va sofrir una ensopegada i va caure quan anava per la volta 12, i tot i així es va aixecar aconseguint la victòria i el rècord!!!! Em recordo que estàvem cridant quan el vèiem caure, pensàvem que havia perdut tot.

També a Montreal el mateix! Aquests són els nostres grans corredors. I naturalment tants abans.
Ville Ritola - Wikipedia, la enciclopedia libre

Hannes Kolehmainen - Wikipedia, la enciclopedia libre

Pensar com estaven les condicions que s'executaven de dolent quietes per a Paavo Nurmi....


Salvador: Eren tantes males coses que deien sobre de Heikki Kovalainen.. Ara sóc feliç per ell!!!

Ferran ha dit...

Qui sap, si algun dia uns Jocs tornaran a celebrar-se a Finlàndia! Segur que si el país presentés un projecte, seria bò i Hèlsinki i altres ciutats tornarien potser a l'agenda olímpica!

merike ha dit...

Ferran: Crec que els Jocs Olímpics deixaran aviat d'existir! Només uns quants gegants països els poden arranjar, són massa gegantins ja! Però si Finlàndia podria arranjar, serien grans naturalment:-)) Tot funcionaria molt bé. (Potser no el temps:-) Campionats Mundials que hem tingut..

Carles Casanovas ha dit...

Això mateix en Paavo Nurmi. Llavors
a Catalunya encara no hi havia la
TV i ens en habiem de assabentar per
els diaris, però malgrat els meus
10 anys, men recordo bé dels Jocs
d'Elsinki i la seva circumstància
malgrat la meva curta edad.
Jo vaig tenir la sort de tenir el millor mestre del mon: El meu pare!!

merike ha dit...

Carles: Em recordo com eren els temps de bonics abans de televisió. Reunir-se al voltant de la ràdio i escoltar els esdeveniments d'esports. Veure'l en la seva imaginació..

El teu pare ha estat el teu professor! Així ha estat a teacher's pet:-) Prenia avui per a tu una foto gran de l'estàtua de Paavo Nurmi en aquesta post! Era en aquàrium de Vida de Mar per veure meravellós poc taurons i uns altres animals de mar.

Abraçades!