Els grans vaixells passen la nostra casa

dimarts, 9 de setembre de 2008

Cap profeta al seu propi país

UMBERTO MARCATO: naixia a Padova, Itàlia el 1936. Aconseguia gran fama a Finlàndia els anys 1950 i el 1960. No estava molt conegut a Itàlia. El seu duet "Sole, sole, sole" (1964) amb la sueca Siw Malmquist aconseguit una fama raonable internacionalment el 1964.

Umberto Marcato - Carina (1960) Des d'una pel·lícula finlandesa



Volare, Bella notte i Ciao ciao bambina. Del suec tv-espectacle Bingolotto.





ARJA SAIJONMAA:

Aquesta senyora feia la seva carrera principalment a fora de Finlàndia.

Cant General Concert en Xilè, Libertadores Part 1


Arja Saijonmaa va néixer 1 desembre 1944. És un cantant finlandès, activista polític i actriu. Va estudiar al Sibelius Acadèmia i a la Universitat d'Helsinki. Va fer la seva avançada com a cantant en Suècia. Ha fet àlbums de cançons per Mikis Theodorakis així com cobertes de cançons per Zarah Leander.

Anklagelsen [La denuncia] - Inti-illimani & Arja Saijonmaa

En 1978 va emetre un àlbum de traduccions finlandeses de les cançons del compositor i cantant xilè Violeta Parra. La cançó de títol (Gracias a la vida) era un dels seus impactes més grans. Va cantar això al funeral del primer ministre suec Olof Palme en 1986. Palme havia estat un amic proper, i el seu vídua va voler Arja per cantar al funeral.

11 comentaris:

Striper ha dit...

Tot un senyor de la canço!!!

Salvador ha dit...

Fa una impressió d'exotisme sentir Arja Saijonmaa cantant en espanyol.

Ferran ha dit...

Tota una lliçó de música i de vides, Merike!

Salut.

merike ha dit...

Gràcies senyors!!

SALVADOR: D'alguna manera sento que sàpigues més d'Arja Saijonmaa que no apareixes. Que era escollida per Theodorakis a aquella gira a Amèrica del Sud per cantar la seva música a la poesia de Pablo Neruda. Fa tan molt de temps. Es feien molt estudiants finlandesos inclinar cap a l'esquerra durant els anys 1970.

Espero que s'estigui sentint millor. Llegeixo a algun lloc que s'estava sentint cansat. Sempre em sento cansat i nerviós jo mateix.. La propera setmana Barcelona per a mi, 18-25 setembre. Molt excitant!!!!

Salvador ha dit...

Estic una mica més cansat perquè he tornat al treball, però estic bé.

La música de Theodorakis és molt bona però jo la trobava massa espectacular. Preferia els Quilapayun.

I demà 11 de setembre, aniversari del cop de Pinochet.

merike ha dit...

Salvador, bon saber que siguis bé! Em preocupo per tu algunes vegades per dia:-)

La meva idea aquí era a ensenyar que la dona finlandesa Arja Saijonmaa no era mai molt popular en aquest país excepte gran a Suècia.

I Umberto no era conegut a Padova però gran a Finlàndia:-)

La gent a vegades ha de marxar del seu país per tornar-se famosa...

T'estimo molt, ets la meva persona favorita! Moltes vegades has anomenat coses interessants, noves!

Espero les teves paraules amb impaciència:-) Espero que podré escriure alguna cosa interessant per comentar...

Fins aviat!

Salvador ha dit...

Jo també t'estimo molt, però si se'n enteren el teu marit o la meva dona ens mataran ;-))

merike ha dit...

Salvador,
però creia que és el verb que els catalans utilitzen;-)!!! I sóc maniacodepressiva;-) Nosaltres gent boja podem dir coses boges. En anglès em puc expressar millor. Hold someone in high esteem.. És valent parlar una llengua que no sé, sí? És un salt al desconegut. M'agrades tu. Millor? El meu marit no està gelós! "Ah, és només Merike!" Tinc 60 anys, així jo permetre'm dir coses boges. Mentre visqui. Sempre puc riure alt a mi mateix!! Des que The Eagles/Hotel California penso que ets "cool"..
Tingues un cap de setmana tranquil!

Salvador ha dit...

Merike, era broma, don't mind ;-), has utilitzat bé el verb.
És molt difícil escriure en una llengua desconeguda, jo no seria capaç ni de fer una frase en finés. És per això que t'admiro, i també trobo el teu blog molt bonic.
Sempre m'ha agradat Hotel California. I també On the Road Again dels Canned Heat.

merike ha dit...

Salvador:
M'agrada el jazz.. Aniré a dos concerts aquesta tardor: Bo Kaspers Orkester (suec) i The Manhattan Transfer. Si sóc quiet viu. Necessito anar a un colonoscopia quan retorno de Barcelona.. Sóc molt espantat de dolor. I temorós del que el resultat serà.

Bo Kaspers Orkester

The Manhattan Transfer

Bona nit!

merike ha dit...

YouTube - John Mayer: Say (music video from "The Bucket List")