Els grans vaixells passen la nostra casa

dilluns, 20 d’octubre de 2008

Pour toi




Dos dies sense un ordinador... Era insuportable. El meu monitor es descomponia! Primer aquest matí de dilluns que corria a la més pròxima botiga per comprar-ne un nou. I instal·lat això tot per mi! Ingeniosa!!!


J'ai tellement rêvé de toi.
J'ai tellement marché, tellement parlé,
Tellement aimé ton ombre,
Qu'il ne me reste plus rien de toi,
Il me reste d'être l'ombre parmi les ombres,
D'être cent fois plus ombre que l'ombre,
D'être l'ombre qui viendra et reviendra
Dans ta vie ensoleillée.

Robert Desnos


Robert Desnos - Viquipèdia


Translendium:

He somiat tant amb tu,
He caminat tant, tant parlat,
Tant estimat la teva ombra,
Que no em queda res més de tu,
em queda ser l'ombra entre les ombres,
De ser cent vegades més ombra que l'ombra,
De ser l'ombra que vindrà i tornarà
A la teva vida assolellada.

10 comentaris:

Carles Casanovas ha dit...

Extraordinari poema. Em recorda una
mica a Jaques Brel oi...?

merike ha dit...

estimat carles: aquest poema que es traduïa en finès en el meu blog finlandès favorit era sorprenent. Una història tan trista, l'escriptor. Estava pensant en Joan. Que sap, potser ell el llegirà.

Cèlia ha dit...

Bé, ja tornes a tenir ordinador! I el poema, una preciositat! "tellement aimé ton ombre", això és amor!

merike ha dit...

Cèlia: Quan llegeixo aquest poema penso en bona amistat i com sóc en l'ombra d'un geni!!!!

Carme ha dit...

És preciós el poema
si mpensem només en les paraule s bonique s i el sentiment d'un moment que el provoca.

Però jo crec que mai no ens hauríem de prendre els poetes massa seriosament. En un moment intans, pot estar bé de sentir-se una ombra, i explicar-ho, però després no hem de ser l'ombra de ningú. Oi?

merike ha dit...

Carme: tens tu fet clic al groc Viquipèdia i llegia sobre aquest poeta???

Striper ha dit...

Fantastic ara em veus bé.

Hi! I'm Grace ha dit...

cool blog. i like the pictures. :) very artistic...

Nuria (fenix) ha dit...

Hola ,soc la nuria,ving desde el blog de la Carme. Fa dies que vui entrar en el teu blog i m'hes impossible.avui torno a provar-ho.
El poema fantastic,Merike.
Bo.. a veure si aquest arriva fins a finlandia ...Nuria

merike ha dit...

Gràcies Nuria, feliç de veure't de nou. Estava sense ordinador durant 2 dies. Havia de comprar un monitor nou per veure el meu blog!