Els grans vaixells passen la nostra casa

divendres, 17 d’octubre de 2008

SEGURETAT PRIMER

Inga Sulin & Viktor Klimenko - "Liikennelaulu" (1969)
Cançó de tràfic des del pel·lícula Vodka, comissari Palmu, (llibre per MIKA WALTARI)



Nokian: anunciant pneumàtics segurs







Nokian Hakkapeliitta SUV 5 Studded Snow Tyres on Powder and Packed Snow


Pneumàtics de neu amb claus per neu pols i neu compacta Nokian Hakkapeliitta SUV 5.



Aquesta classe de condicions d'hivern a Finlàndia globalment, no sempre al línia de costa on Hèlsinki se situa..




Molt aviat vull hibernar i despertar-me l'abril!

.

10 comentaris:

Carme ha dit...

M'ha encfantat el dels animals, amb le s marques dels neumàtics, però sens e verue la frenad a ni res.

Ja entenc que deu ser dur i llarg l'hivern. Sort de la sauna!

Té la mà Maria - Reus ha dit...

molt bonic el nou disseny del blog, tens bon gust, felicitats

salutacions i petons

Cèlia ha dit...

Jo m'apunto a anar a dormir i despertar-me a l'abril!

merike ha dit...

Carme: A Finlàndia l'hivern és llarg. Però si no tenim el neva com l'any últim, és ben insuportable. És obac (negre) quan marxis per a treball, és obac quan arribes a casa teva.

Cal canviar els pneumàtics per a l'hivern, Molt avorrida. Quan els carrers són gelats.

La sauna és bona. Només dues vegades a la setmana:-(

La companyia de pneumàtics finlandesa Nokian Tyres és la més profitosa al món. Fan els millors pneumàtics d'hivern. Naturalment. Conec molt de prop el seu director d'àrea, lol.

merike ha dit...

Tlmm-r: El teu blog és sobre la meva llista, sí!!!! I el disseny finlandès és món famós. Però penso que els pintors catalans i els arquitectes també siguin sobretot!!!

petons i salutacions:-)

cèlia: Bo! Però si ets un entusiasta de Nadal t'has de despertar el desembre!
No sóc fan.
Nadal és terrible per a gent com jo: gandul i solitari.
A Finlàndia Nadal és una cosa familiar i no tinc una família gran.

Nuria (fenix) ha dit...

Hola Merike ,arrivo desde el blog de la Carme.Fa alguns dies que segueixo el teu blog i a la fi he pensat compartir amb vosaltres un passeig per Finlandia .
Saps el meu marit era un entusiasta
de la neu i del fred,sempre deia que
volia anar a fer un tomb per aquesta
teva terra. No va ser possible ,peró
potser ara en gaudeix desde una estrella.
Salut !! Nuria fins un altra moment.

Mariaisabel ha dit...

Entro al teu blog a través del de la Carme i quedo sorpresa, ets finlandesa i escrius en català.
Enhorabona!!!
Una abraçada, amiga.

Blas Jesús Sánchez González ha dit...

M'agradaria de pujar uns dies a Helsinki, però tinc massa feina i deu fer massa fred.

Avui diumenge 19 d'octubre a Tarragona fa pluja fluixa amb algunes hores sol (sol fort). Però aquesta setmana ha estat com si haguéssim estat a l'estiu. + 25 ºC. De dilluns a dissabte ha fet una calor com si fossim al mes de juliol.

Avui diumenge és com si fos primavera. Tot el camp és ple de flors. El temps està boig !!!

El fred a Espanya no vé fins a la festa de Tots Sants (1 de novembre, que és el vostre Halloween).

A quina temperatura esteu ara a Finlàndia?

Salut.

Salvador ha dit...

Nokian Hakkapeliitta SUV 5 Studded Snow Tyres on Powder and Packed Snow = Pneumàtics de neu amb claus per neu pols i neu compacta Nokian Hakkapeliitta SUV 5.

Aquí a Andorra també a hivern hem d'anar amb pneumàtics de neu però actualment es posen de contacte (unstudded), no de claus (studded).

A mi m'agrada l'hivern, les nits d'aquí no són tan llargues com les de Finlàndia.

merike ha dit...

nuria (fenix): Gràcies per escriure el teu comentari bonic sobre el teu marit. Em sap greu que mai no podia viatjar a Finlàndia. No portem gaire neu a Hèlsinki ja durant l'hivern. Desitjo un blanc Nadal. Massa fosc altrament. Petons!

mariaisabel: Gràcies. Estic intentant aprendre. Però tradueixo d'anglès i francès perquè estimo per llegir blogs de Catalunya!

blas jésus: també hem tingut Tots Sants però sempre el tenim en el cap de setmana, aquest any tanmateix resulta ser l'1 de novembre.

Cap Halloween, no és als USA i el Canadà..

La nostra temperatura avui era + 10 C i el temps bonic i assolellat. Era bo caminar i comprar el monitor nou.

He aconseguit en el meu blog la temperatura a Hèlsinki!!!


salvador: El meu ajudant meravellós, gràcies! Ara sé el nom per a nasta en català..

El meu marit utilitza també pneumàtics d'hivern sense ells però molta gent té por per fer això.

M'agrada l'hivern en què hi ha una mica de neu. No massa. Il·lumina els dies foscos. El novembre és el pitjor mes en què no hi hagi cap neu encara.

Sembla que Pneumàtics de Nokian fa no vendre al seu país o a Espanya. Són especialitzats en les condicions d'hivern però naturalment fan pneumàtics d'estiu també:-) Salut!