Els grans vaixells passen la nostra casa

divendres, 7 de novembre de 2008

KOLI - paisatge nacional de Finlàndia



El Parc Nacional de Koli és seguir sent una de les Karelids, una sèrie de la Carèlia vegades que les muntanyes es van formar dos mil milions d'anys enrere. Com una atracció turística dels turons de Koli es va convertir en conegut en el canvi de el segle 20. La quarsita de Koli és una de les més antigues roques en el món. Les vistes impressionants que també han encantat finès artistes, includint el compositor Jean Sibelius. El pic més alt dels turons de Koli, Ukko-Koli, s'eleva 347 m sobre el nivell del mar.

El 2007 el Parc Nacional Koli es va atorgar un certificat anomenat la Carta Europea de Turisme Sostenible a Àrees Protegides, que és expedit per la Federació Europarc. La carta és vàlida per 5 anys.


Koli - estiu - llac Pielinen



Koli - hivern

13 comentaris:

Carles Casanovas ha dit...

Quines filles més maques que tens,
son rosses com sa mare.

merike ha dit...

Bondat, això és tot el que ha de dir! I passava un dia intentant trobar la vista nacional de Finlàndia perquè hi vegi. Enfadat amb mi:-D

Salvador ha dit...

A Andorra ja tenim blanques les muntanyes més altes. Aviat es podrà esquiar. Neu i cel blau, felicitat.

merike ha dit...

Salvador! Hola! Bo o dolent: el meu país:-) Andorra és un país molt bonic. Espero que el meu marit em portarà allà un dia. Quan encara tenim una mica de salut. Per ara només estic boja. Estava pensant que això doni una bona idea com són els nostres llacs. Ple d'illes.

zel ha dit...

Vaig a veure els videos, abans però, un petó, estimada Meriké, gràcies per ser-hi.

merike ha dit...

Tu és meravellosa. Si véns té Hèlsinki ensenyaré les vistes a tots com per a Joan el 2007 durant 9 dies. Sóc una guia bo ! Visc en el centre d'Hèlsinki.

Nuria (fenix) ha dit...

Quin pais més bonic Merike.
L'aigua dels llacs,les flors,quina maravella la natura.
Ah,Molt boniques les teves filles.
M'agradat compartir una caminada amb vosaltres,amb aquest paissatje.
Gracies ,per compartir.
Nuria

Nuria (fenix) ha dit...

Hola Merike,Quin pais més bonic,amb aquests llacs i la natura.Fantastic.
Gracies per fer.nos coneixa Finlandia.
M'agradat molt compertir una passejada amb vosaltres.
I aqui a casa ben calentona ,i sense cansar-se .Bo.. un dia m'agradaria caminar per aquest magnifics paissatjes.
Adeuuuuu

merike ha dit...

Nuria: No puc escriure a teu blog.
Potser m'escriuria un e-mail en bordomina@gmail.com ??
Ets una persona molt meravellosa i seria un honor per a mi.
Pensem en tot de manera tan similar.
Petonets!

Cèlia ha dit...

Un país preciós, Merike, tant a l'hivern com a l'estiu. Teniu molts llacs i una natura exuberant i ben conservada (com es nota que no és la Mediterrània que s'edifica per tot arreu!). I si aquestes noies són les teves filles, són guapíssimes!

merike ha dit...

Célia: no són les meves filles,
el meu únic fill té 36 anys i solter:-( http://public.fotki.com/lovejoy485/midsummer-at-the-cottage/kopio2666636.html

Deric ha dit...

Algun dia hauré de visitar el teu país! Es veu fantàstic.

merike ha dit...

deric: .. i hem tingut 66.000 llacs per a tu per triar!