Els grans vaixells passen la nostra casa

divendres, 28 de novembre de 2008

a la costa



Núvols blancs i bonics
són lliscant al cel

Silenciosament, suaument
canta el golf

La sorra està cansada
d'abraçades de les ones

Que venia silenciosament
que venia ara mateix


Rannalla

Ihanat vaaleat pilvet
liukuvat taivaalla.
Hiljaa ja lumoavasti
laulaa ulappa.
Aaltojen hyväilyistä
hiekka on väsynyt.
Tulisit aivan hiljaa,
tulisit juuri nyt

Abril, 1932, Saima Harmaja (Helsinki 8.5.1915 - Helsinki 21.4.1937)

Aquesta poeta tenia una vida tràgica, moria jove de tuberculosi.

La meva dona poeta favorita,
traduït per translendium i mi, primer des de finès fins a anglès
etc...


Annikki Tähti - Tule hiljaa - Arriba en silenci

6 comentaris:

Carme ha dit...

Una poesia bonica, Merike, i la foto de la neu també. Bona sauna, avui!

merike ha dit...

Carme: Foto de la neu? Tanmateix, el poema és a la riba:-) I la foto del llac. Tinc barrejats amb les fotografies. He afegit un tango de vídeo. Quants errors en la traducció? Espero que algú em corregeixi:-)

- assumpta - ha dit...

Preciosa poesia !!! I la foto de l'encapçalament també impresiona. Déu n'hi do quanta neu tenia ja per aquí !!!
Potser tens alguna falta ortogràfica, però no et preocupis que tot s'enten molt bé !!!
Bon cap de Setmana Merike !!! ;)

Striper ha dit...

Bona poesia i bona foto.

Cèlia ha dit...

Hola Merike, mai gosaria dir-te que són errors, però si el vols una mica més bonic, i sense ser lingüista, jo diria:

Núvols blancs i bonics
llisquen pel cel.

El golf canta
silenciosament, suaument.

La sorra està cansada
de les abraçades de les ones.

Venien silenciosament,
venien a l'instant.

Però segur que tampoc és prou correcte, és com jo ho diria llegint la teva traducció.

merike ha dit...

Merci assumpta, Striper, Cèlia: Però ben segura. Si ocuparia faltes, cap blog. Cap amigues i amics. No puc en absolut parlar ni català ni espanyol. Però una mica francais, sí. No puc posar "c" i "," conjunt amb el meu teclat.

M'agradaria trobar algú
qui m'ensenyaria pronunciació amb SKYPE.

Bona nit i bona cap de setmana!