Els grans vaixells passen la nostra casa

diumenge, 30 de novembre de 2008

La pluja prenia tota la meva neu bonica! 29.11.2008



a les 14:20

Carrer principal Mannerheimintie en centre de ciutat "Carretera (tie) de Mannerheim"



El començament de Mannerheimintie



Els meus grans magatzems Stockmann tenen un cafè de cantonada



Ajuntament d'Hèlsinki



L'Esplanade del Nord



Mannerheimintie a KIASMA, el museu d'art contemporani, dissenyat per l'arquitecte Steven Hall
anant-se'n a casa..



KIASMA



Runeberginkatu (Carrer Runeberg) katu = carrer




Hospital Mehiläinen (abella)



Töölönkatu (Carrer Töölö)



Hem retornat a casa a les 15:58


19 comentaris:

Striper ha dit...

A veure si un dia tinc la sort de visitar tot aixo, tant bonic.

merike ha dit...

Striper: diferent, sí:-) Petonets!

Ferran ha dit...

Merike, hast die Endung "heim" auf Finnish die gleiche Bedeutung als auf deutsch? "Heim"/"Heimat" wäre auf deutsch sowas wie "poble"/"terra". Wäre es auch so in deiner Sprache?

***

Les fotos són boniques. Em fan venir moltes ganes de visitar Hèlsinki!

Violette ha dit...

A mi també m'agafen ganes de visitar Finlàndia, sí, sí, sí!!

merike ha dit...

Sóc molt afectuós de tu:-) Mostres tal interès en el meu país! Gràcies!
Mannerheim ist ein Name unseres Helden! Ein edler Mann, der unser Land von der Sowjetunion gespeicherte . Unsere Marshall und später unser Präsident. Während der Kriege 1939/40 und 1941/44.

Der Name ist nicht Finnisch. Er hat nie ausgeprägt sein Name als die Deutschen tun. Vielleicht, weil der Hitler? Haim aber nicht heim.

Carl Gustaf Emil Mannerheim - Viquipèdia

Línia Mannerheim - Viquipèdia

Salvador ha dit...

Aquest sol tant baix sobre l'horitzó, a la nostra latitut no ho veiem mai.

merike ha dit...

Violette: Recomano juny.
Nits lleugeres.
Classe de primavera/estiu..

Salvador: Alba a les 08.55 Posta de sol a les 15.23
Duració de dia: 6 hores, 27 minuts
Sol en sud a les 12:09 en altitud 8° damunt horitzó..

Deric ha dit...

Què bonic!!! M'encanten els països nórdics! Tot i que el fred pot amb mi, el prefereixo a la calor.

- assumpta - ha dit...

Però de ben segur que en tornaràs a tenir de neu bonica. Doncs, com diu també l'Striper, a veure si algun dia tenim la sort de conèixer aquest meravellós país.
Un petó!

Cèlia ha dit...

Bé, avui ens has permès fer una passejada en cotxe per Hèlsinki que ha estat molt interessant i, segur que la pluja s'ha endut la neu perquè et puguis tornar a il·lusionar quan arribi la propera...
Un petó d'hivern!

merike ha dit...

Deric, assumpta, cèlia:

És bo veure que esteu interessats en el meu país!
Any 2006 va arribar la neu 6.11. fosa dos dies més tard i va entrar de nou en les finals de gener!

Ferran ha dit...

Moltes gràcies pel link, Merike. Ja sé una mica més sobre Finlàndia :-)

Olga ha dit...

Hey, Merike :)

A nosaltres també ens ha marxat la neu avui. En un mes ha nevat diverses vegades i les muntanyes tenen molta i molta neu.

I ara mirant els horaris del sol vostre, no et pensis, no hi ha tanta diferència amb aqui. La vall és molt tancada i el sol desapareix ben aviat.

Tinc pendent de fer l'album de fotos de quan vam estar a Finlandia. Cada vegada que visito el teu bloc hi penso. A veure si el faig aquesta setmana...

hey, hey!

Nuria (fenix) ha dit...

Sembla tant diferent! amb aquesta poca claror de dia a les tres de la tarda.El sol ,es vida i aixó ho debeu trovar a faltar ,durant aquest temps.
Avui has fet unes fotos molt boniques,per poder coneixa més la teva terra.
Una abraçada,Merike.
Nuria

Carme ha dit...

Sí, és bonic amb neu i sense neu. M'agrada, encara que es faci fosc...

zel ha dit...

Jo també voldria venir, preciosa Meriké...Per cert, entre tu i jo, el nom del bloc és maco, però a l'adreça URL en surt un altre...el canviarem??????

merike ha dit...

FERRAN:
I know you knew who he was!! Don't be modest:-)

NURIA:
gràcies molt molt per al teu comentari, la meva amiga fidel!
Abraçades!

Hei OLGA:
A quina ciutat vius, ets des d'Andorra?
Em sap greu però tinc una memòria molt curta:-)
Diguis on puc trobar el teu àlbum de Finlàndia!!!
Gràcies i abraçades! Hei!

ZEL:

Tinc dos blogs:
http://ziga-zaga.blogspot.com/ Onnen maa - Land of happiness, s'ha aturat gairebé.. No l'utilitzo.

No tinc cap TEMPS a causa del blog català:
http://menamictolosan.blogspot.com/ Finès entre tots i totes

CARME:
petonets, kisses, pusuja!

Lectora corrent ha dit...

Veient les teves fotos, he fet un passeig molt bonic per alguns llocs coneguts, però és molt diferent veure'ls amb la llum (o la foscor) de l'hivern.

I com dius a Violette, el juny és fantàstic per visitar Finlàndia, amb aquells capvespres que no s'acaben mai i el cel que a cada moment que alces la vista té un color diferent. No m'agradava anar-me'n a dormir; m'hauria quedat tota la nit mirant el cel.

merike ha dit...

La lectora:

Sóc feliç avui! Una mestre prop de Barcelona té estat sent parlat a mi en SKYPE i ensenyant-me com pronunciar català.

He d'admetre que m'agrado juny molt més que Novembre.
Som ara preparats per hibernar.
Però en el mes de març tot és millor. Pot fer fred però és prou lleuger.

Si desitjes veure les meves fotos de Finlàndia que tinc Fotki, un lloc on en guardo alguns.