Els grans vaixells passen la nostra casa

dilluns, 24 de novembre de 2008

Música folk-jazz finlàndesa: PIIRPAUKE

La mallerenga carbonera famolenc darrere la meva finestra...
faci clic a la foto més gran



Piirpauke és una banda finlandesa que combina música folklòrica, ethno i jazz en la seva música. La banda era fundada per Sakari Kukko el 1974 i al llarg dels anys, un cert nombre de músics des de diversos països han jugat en la banda. Piirpauke és una paraula del dialecte de Carelia. Significa TUMULT...


Algunes de les seves cançons:

Niin minä neitonen sinulle laulan
kuin omalle kullalleni.
Jos olis valta niin kuin on mieli
niin ottaisin omakseni.
Kullalleni minä laulelen
ja kellekäs minä muille.
En minä laula kallioille
Enkä metsän puille.

Niin Minä Neitonen - Per a tu canto la noia jove



Per a tu canto la noia jove
com si fos la meva pròpia
si tenia el potència
com és la meva ment
el tindria com la meva pròpia.
Canto a la meva estimat
i a ningú més
no canto a roques
o als arbres al bosc.
Per a tu canto la noia jove
com si fos la meva pròpia

Tuohinen sormus - Anell d'Escorça de Bedolls


La Luna


Joropo Llanero



Soi vienosti murheeni soitto - La cançó de la meva pena


Imala Maika


Berceuce (Armas Järnefelt)



La banda ha viatjat per tot el món i ha jugat a tals festivals de música essencials, a Finlàndia a Provinssirock, Ruisrock i Pori Jazz.

Alineació

Sakari Kukko (woodwinds, teclats, kantele, percussió i vocals).
A més a més, els músics següents han estat part de la banda a algun punt a temps:

Guitarra
Juha Björninen
Malang Cissokho (kora, vocals,
baix)
Badu Ndjay (+percussion: congas i tambor
que parla, vocals, teclats)
Pekka Nylund
T. T. Oksala
(+ guitarra sintetitzada)
Pekka Rechardt
Jukka Tolonen
Hasse Walli

Guitarra de baix

Ville Herrala
Antti Hytti
Jorma Koivulehto
Tauno Railo (+vocals)
Ilpo Saastamoinen
Olli-Pekka Wasama

Percussió
Tom Nekljudow
Aku Nyyssönen (+vocals)
Markku Ounaskari (tambors)
Ismaila Sane (+vocals)
Jukka Wasama

Vocals
Cinta Hermo (guitarra de +acoustic, percussió, incl. castanyoles i sabates de flamenco)

Teclats
Joonas Ahonen (piano)

Violí
Karri Koivukoski

Albums
Piirpauke 1 (1975)
Piirpauke 2 (1976)
Piirpauke Live (1978)
Yö Kyöpelinvuorella (1979)
Kajastus/Will O' the Wisp (1979 - Sakari Kukko solo)
Live in der Balver Höhle (1980)
Birgi Bühtüi (1981)
Kirkastus (1981)
Live in Europe (1983)
Illahu Illalla (1984)
The Wild East/Villi Itä (1987)
Algazara (1987)
Zerenade (1989)
Global Servisi (1990) (compilation 1971-89)
Tuku tuku (1991)
Terra Nova/Muuttolinnut (1993)
Metamorphosis (Live 1977-1995) (1995)
Ave Maria (1996)
Laula sinäkin (1998)
Kalevala Spirit (2000)
Sillat (2002)
Laulu laineilla (2003)
Ikiliikkuja - Perpetuum Mobile (2004) (compilation)
Kalabalik (2006)

(amb l'ajuda del Wikipedia en anglès i Translendium...)

Campanes d'església des de Konevitsa (al Carelia perdia)



Nevi aquest matí al carrer vist des del meu espai.
faci clic a la foto més gran

5 comentaris:

Striper ha dit...

m'agrada el ocellet , m'agrada la musica i la neu!!!

Nuria (fenix) ha dit...

Merike,la música fantastica.
Saps.. una cosa que m'ha cridat l'atenciò en les teves fotos,ès el poc transit de cotxes i tambe de persones.
Una abraçada que porta molta escalforeta de les terres catalanes.
Nuria

merike ha dit...

Striper: Per què no, és fàcil que t'agradi la neu quan no vius en això:-)

Nuria: Poques persones!!! Només 500.000 a Hèlsinki:-) I intento no fer fotos de desconeguts en el meu blog.. A la gent finlandesa no li agrada ser fotografiat.. No només gent finlandesa de fet. A més, les fotografies amb gent no agraden en foto competicions! Petons!

Nuria (fenix) ha dit...

Molt correcte Merike.Fas fotos per competicions? axins si,nomès paissatjes i natura. Molt bé!!
Gràcies per compertir-les.

Nuria

merike ha dit...

Nuria: sols a Fotki.com:-)