Els grans vaixells passen la nostra casa

dilluns, 1 de desembre de 2008

Als meus lectors i lectores fantàstics!



Estic molt sorpresa quanta gent està

llegint el meu blog i escrivint-me comentaris.

La meva resposta pot a vegades ser lenta però és molt lent llegir i escriure

amb un traductor.

Tingui paciència amb mi! Encara no parlo aquesta llengua bonica.

No tinc cap temps d'ensenyar-me mentre llegeixo tot el temps als seus blogs!!!

Els meus dies no són buits ja!






Dono les gràcies a tothom des del fons del meu cor!










* * * * *



Mor als 74 el cantautor basc Mikel Laboa

Acabo de llegir que en AVUI+ en el meu blog: el Mikel Laboa hagi mort avui. He comprat una vegada el seu disc amb l'ajuda d'un amic basque des de la xarxa. M'encanta la seva veu i vull posar una cançó aquí per a hommage.



23 comentaris:

Carme ha dit...

Gràcies a tu, preciosa, que escrius en català des de Finlàndia. Estem encantats de comunicar-nos amb tu, però tot l'esforç és teu. Nosaltres, còmodamen,t escrivim en català. Tu has de treballar molt per a nosaltres.

Una abraçada.

Nuria (fenix) ha dit...

Cert el que diu la Carmé,quina feinada que fas,Merike!,
Estic feliç que diguis que ja no son vuits els teus dies.
Uiii si un dia podem parlar de cara a cara ,com ho farem ?castella,català,françes i per ja està.
Avui també ha mort un cantant catalá ,Juan baptiste Humet.58 anys.
Clara, era una de les seves cançons més famoses.

núria ha dit...

Avui també he recordat en Mikel Laboa.

Deric ha dit...

no et preocupis, ho entenem! Avui també ha mort un cantautor català molt conegut a la dècada dels 70, Joan Bautista Aumet

Deric ha dit...

Perdona, he escrit malament el nom, és Joan B. Humet

Striper ha dit...

Gracies a tu guapa.

Cèlia ha dit...

I jo també m'apunto a felicitar-te i a acollir-te entre els catalans, que trobem al nostre cor un tros de Finlàndia! Quina sort que ja no tinguis els dies buits, ara tens feina a llegir-nos i a explicar-nos tu moltes coses. I el traductor és fantàstic!
Un petó ben fort i que l'hivern ens sigui lleu, sobretot el teu!
De moment, ha estat una tardor freda, comencem forts!

Carles Casanovas ha dit...

Jo en Carlesdetiana, proposo a tots
els blogaires que ens movem per aquests viaranys, nombrar a Merike,
Catalana d'honor, i gran embaixadora
del Català en les terres fredes de Finlàndia, concedint-li a tots els
efectes LA NACIONALITAT CATALANA.
Que així es tingui en compte a tots
els efectes.
A Tiana a l'u de Desembre del any
del senyor de 2008.

Ferran ha dit...

Em sumo a les felicitacions per mantenir un blog en la nostra castigada llengua, des de Finlàndia!

Liebe Grüsse u. herzlichen Dank!

- assumpta - ha dit...

Ànim i endavant, no defalleixis !!!
Ens encantar compartir aquest món amb tu!!! i abans, a l'inrevés. Qui t'hem de donar les GRÀCIES a tu, som nosaltres !!!
GRACIES MERIKE !!!!!!!!!!!!!!!!

Txarli ha dit...

Estic d'acord amb totes i tots els meus comapanys. El mèrit més gran el fas tú, Merike, escrivint en català, la nostra llengua estimada.
Gràcies per l'esforç que ens regales en cada post, en cada comentari,... Gràcies!

romanidemata ha dit...

perquè tu fas l'esforç i en fas a els altres. S'et correspon Merike.
m'agraden molt les fotos que publiques, d'aquest paisatges freds.

els traductors són màquines i només saben de paraules concretes i no entenen que unes al costat de les altres volen dir coses, el significat costa a vegades d'entendre...

salut

gripaublau ha dit...

Des de tan lluny segur que ha de ser molt complicat. Això multiplica el teu mèrit. Felicitats!

merike ha dit...

Doni la benvinguda a gripaublau,

Gràcies a tots els meus amics i totas les meves amigues!! (No tenim cap "un" i "una" en finès, és més fàcil..)

Volia que sabés que sigui més difícil per a mi (24/7)
que a vostè escriure català:-)

El meu marit creu que hauria de fer una mica de feina de casa, també!!! El pot creure??

He parlat avui en SKYPE amb una dona català, una mestre que m'està ensenyant a parlar!!! Quina benedicció!!!

Pronunciar-se és alguna cosa que no sé gens.
Sóc ara una alumna molt feliç!
Se'm sorprenia per trobar que podria dir alguna cosa en aquesta llengua ja!

Abraçades!

Lansbury ha dit...

El que es important en una llengua no es saberla parlar correctament, ni escriurela, son les ganes de fer-ho aixo es el que fa gran una llengua. Tu ets unes de les persones que fan gran la llengua. Se be del que parle pos soc valenciana i no tots tenen en esta terra el que tu tens. Un bes molt fort

zel ha dit...

És que el que fas amb tant esforç mereix que passem a veure't, reina! Ho fas cada dia més bé...nosaltres ni idea de finès...

merike ha dit...

Lansbury: Angela, t'he enyorat, on has estat?? Gràcies per al teu encoratjament !!

Zel: Google Translate.. T'ensenyaré en SKYPE :-) Gràcies!!

Jesús M. Tibau ha dit...

Gràcies a tu per fer-nos arribar la calidesa del teu país, per molta neu que hi hagi

merike ha dit...

Jesús:
Les paraules que escrivies em fan estrips de felicitat!! Gràcies molt!

Tuomo ha dit...

Hola Merike! M'agrada veure altres finlandesos intentant aprendre el Català. Et volia comentar que tenim un grup que es diu "Catalans a Finlàndia" a Facebook. Ens agradaría fer trobadas amb gent catalanoparlant, però de moment no hi ha gent gaire actiu... Si et ve de gust, estás benvinguda també al grup (igual que tots Catalans i Catalanoparlants a Finlàndia que llegeixen aquet missatge). Moltes felicitats per el bloc, ho estás fent molt bé!!

merike ha dit...

Tuomo:

Ihan vaan omaksi ilokseni tätä kirjoittelen, kiitos! Minulta on jo pyydetty suomenkielistä käännöstä EU:lle tehtävään adressiin tms katalaanin saamiseksi EU:n viralliseksi kieleksi. Enkä minä edes puhu tätä kieltä, koneella vaan kääntelen:-) Kovasti olen otettu, vanha ihminen:-)

Tuomo ha dit...

Ymmärrän kyllä. Uskomattomalla tahdilla jaksat kuitenkin blogia tehdä! Hauska seurata kun lukijakuntaakin tuntuu löytyvän, ilmeisesti "eksoottinen" suomemme kiinnostaa :-)

Jos oikeasti motivaatiota riittää ja kiinnostaa, niin itse olen suorittanut katalaanin kurssia sivustolla http://www.parla.cat/ . Tasoja löytyy useita ja materiaalikin on nettikurssiksi todella laadukasta.

Heh, meille tuli muuten samaisen adressin käännöspyyntö :-)

Tsemppiä!!

merike ha dit...

Hei Tuomo,

kovasti kiitoksia, yritin jo kirjautua opettelemaan nettiin mutta ei onnistunut, täytyy tutkia paremmalla ajalla. Kyllä se siitä, kun onnistui blocdefotosiinkin:-) Apinan raivolla.. Tulin tänne alun perin Oksitaniasta, mutta niiltä ei löytynyt opettajia. Täytyy jotain harrastaa ettei tarvitse siivota ja tämä on läheistä sukua näköjään gasconille.