Els grans vaixells passen la nostra casa

divendres, 5 de desembre de 2008

Un cançó des dels anys 60, actual de nou

També al meu país les factories estan tancades, la nostra taxa de desocupació està augmentant, tots els dies en les notícies!



Un home necessita de treball, també ho va fer jo.
Jo els va oferir treball, el meu propi treball, naturalment.
Ells també ho necessiten, sí, però només una mica de temps.
Alguna cosa incomprensible, aviat va provocar una reducció
Dos homes havien d'anar, jo i el Nieminen.
El temps ha canviat més ràpid, jo no quedo a veure.
Qui necessita l'atur? Jo no, ni el Nieminen.
Ho necessita el sistema capitalista.
Sóc un full que va caure d'un arbre
Passo entre les innecessàries.
De vegades em somni de l'arbre
- en la seva arrel veig una destral.

Ihminen tarvitsee työtä, siispä tarvitsin minäkin.
Minä tarjosin heille työtä, omaa työtäni tietenkin.

Hekin tarvitsivat sitä kyllä, mutta vain pienen hetkisen.
Jokin, johon ei ymmärrys yllä, pian aiheutti supistuksen.
Silloin lähteä sai meistä kaksi, meinaan minä ja Nieminen.
Tahti muuttuiko rivakammaksi, sitä seuraamaan jäänyt en.

Kuka tarvitsee työttömyyttä? Minä en, eikä Nieminen.
Sitä tarvitsee järjestelmä tämä kapitalistinen.
Olen puustani irronnut lehti, kuljen joukossa joutoväen.
Joskus uneksin siitä puusta - sen juurella kirveen näen.

Música: Kaj Chydenius
Paraules: Pentti Saaritsa

3 comentaris:

Josep ha dit...

I pensar que Suomi era una de les economies més sòlides de la UE!

merike ha dit...

Josep Intel-ligent: No creu això era el blog del dia ahir! No puc escriure ja, estic tan preocupat. Penso que la desocupació estigui augmentant. Però no cregui res que pensi. No bo si és desocupat.
Tindrem -2 C demà. No bo tampoc!
Ha sentit aquesta cançó? M'agrada. SAÜC - ....PERÒ ENCARA LA MAR

- assumpta - ha dit...

És preocupant a tot arreu, però hi ha llocs on encara sorpren més.
Un petonet, "Bella Senyora" !