Els grans vaixells passen la nostra casa

dissabte, 24 de gener de 2009

SI US PLAU VOTI! QUIN ÈS EL TEU LLOC PREFERIT DE BARCELONA???


Barcelona és la meva ciutat favorita al món ampli sencer. Estic venint a BCN a la primavera, l'abril 10 a 25. Estic desitjant molt llocs a fotografiar i bons restaurants!!! Si li agrada ajudar-me a trobar que els llocs si us plau contestin a la meva poca votació. Si fa uns altres llocs que li agraden millor si us plau contestar en el meu blog!!! Els BCN són el meu favorit però també les muntanyes han de ser una experiència meravellosa. Desafortunadament no puc conduir un cotxe i el meu marit condui massa per al seu treball i no està interessat a portar-me a qualsevol lloc amb un cotxe llogat:-(

Feia aquesta foto el darrer setembre des de la iarda del Recinte Escola Industrial.

el meu hotel, U232, comte Urgell 232



Davant a l'hotel és una escola bonica: Recinte Escola Industrial





Joan Salvat-Papasseit, poeta i també autor de manifestos i articles en prosa de caire social. Infuenciat per les tendències avanguardistes del moment, les obres més reconegudes són: POEMA EN ONDES HERZIANES (1919), LA GESTA DELS ESTELS (1922) i el vital i celebrat EL POEMA DE LA ROSA ALS LLAVIS (1923). Amb una vida marcada per les desgràcies personals, mor de tuberculosi el 1924 a l'edat de trenta anys. La seva obra ha estat musicada i difosa per diferents artistes, Lluís Llach,Guillemina Motta, Xavier Ribalta, Ovidi Montllor,Toti Solé, Joan Manuel Serrat, Rosa Mateu, Ramon Muntaner, Rosa Zaragoza, Rafael Subirachs,Audio,Josep Tero, Teresa Rebull, Joan Baixas, Pascal Comelade, Celdoni Fonoll, Oriol Tramvia, Loquillo, Ester Formosa, Coral Sant Jordi...

Gràcies guifreelpilef des de YouTube

24 comentaris:

Striper ha dit...

Las ramblas.la boqueria, els petits teatres a la nit..

merike ha dit...

Striper: gràcies, ara sap quan estic venint i on m'estic quedant:-)

Shalheira ha dit...

Jo prefereixo la zona de la Barceloneta i Poblenou, que són zones de la ciutat però que tenen molt d'encant. Si tornes a venir aquí, et recomano que vagis a sopar al restaurant el Trovador, que és a l'Eixample (carrer Enric Granados, 122). És de cuina catalana i mediterrània, molt barat i bo.

Ferran ha dit...

Merike, the Plaça del Rei is breathtaking, with that high building which looks like a medieval skyscraper. And the colourful Boqueria: wonderful!

Deric ha dit...

Sense dubte, el meu racó preferit de Barcelona és la plaça Sant Felip Neri, una placeta molt petita del barri gótic lluny de l'atrafegada vida de la gran ciutat, un lloc de recolliment i pau, i un lloc amb molta història per a la ciutat, si vas, fixa-t'hi amb els forats de bala de la façana de l'església que va servir com a paret per afusellaments durant la guerra civil, jo cada cop que hi vaig no puc evitar estremir-m'hi.

Miquel ha dit...

Sabes que en el bloog tengo infinidad de lugares, si puedes buscar uno que pone " El Pantano de Vallvidrera", quedarás alucinada. http://www.blogger.com/post-edit.g?blogID=8065768268010934619&postID=6777570195625046303

Deric ha dit...

et recomano que visitis aquest blog sobre Barcelona:
http://altresbarcelones.blogspot.com/

Deric ha dit...

I, naturalment, si vens a Girona també en quedaràs ben enamorada de la ciutat!

Carles Casanovas ha dit...

Merike, ja saps que amb les meves limitacions, jo estic a la vostra disponibilitat. No us heu de preocupar per el cotxe, el meu està a la vostre disposició.
Els meus llocs preferits:
Restaurant "Les 7 portes".
La Plaça del Rei, Tot el barri Gòtic, Carrer Ferran, Montjuïc, Les seves Vistes sobre Barcelona, Museus en general, un passeig dalt del Bus Turistic, visita a...Queda't a viure a BCN !!!

Ferran ha dit...

Dono suport a la moció d'en Deric: Sant Felip Neri és també a la meva llista!

merike ha dit...

Gràcies tothom per a tota la informació!!!! Estic segura que la meva visita serà molt interessant de nou. La ciutat és meravellosa! Si jo podia viuria allà pel que fa a la resta de la meva vida! Ara miraré al mapa on són tots els llocs.. www.bcn.cat

fra miquel ha dit...

Benvolguda Merike, tens una llista molt per a turistes...Que està molt bé però jo crec que hi pots afegir uns quants jardins, que també en tenim.
Jo et recomanaria el Parc del Laberint d'Horta, el Parc Güell, Els jardins Laribal (font del Gat) a Montjuïc, els jardins de Vil•la Amèlia i els de Vil•la Sicilia (que estan un al costat de l'altre) Els jardins del Teatre Grec no sé si estaran oberts, hi estan fent reformes.
En fi, hi ha una llarga llista de jardins i parcs visitables. En el meu blog trobaràs fotos d'alguns d'aquests llocs. Encara en tinc pocs. No fa gaire que he obert el blog.
Ja veus que lo meu és la jardineria...
Petons

merike ha dit...

Benvinguda per llegir una dona finlandesa, moltes gràcies!!
Sóc un turista quan me'n vaig a BCN. M'encanten els jardins.
Tinc en la meva llista Parc Güell.
Ho he vist. M'encanta.
Tenia grans dificultats amb aconseguir que la votació aparegui en el meu blog i havia d'escriure a Blogger i queixar-se! Espero que trobaré tots els llocs que esmentes. Visitaré el teu blog...

Sergi ha dit...

No sé què dir-te...
Evito anar a BCN tant com puc, em provoca mal de cap.
Manca d'il·luminació, contaminació acústica general i gent, molta gent per tot arreu.
Sóc de poble... no sé què dir-te.
Però segur que tu hi estaràs bé.

merike ha dit...

Sergi: així no té un lloc favorit en BCN, llavors!
El meu lloc favorit és el Zoo.. Desafortunadament cap Floquet de Neu més:-(

Sergi ha dit...

No sóc el més indicat per recomanar, però coincideixo amb Deric (en allò de Girona...)

merike ha dit...

Sergi, Però el meu avió se'n va a BCN i em quedaré allà!!
I m'encantarà!
Bona nit, te desitjo una setmana fantàstica!

Carme ha dit...

Jo vaig néixer a Barcelona, tot i que dels 57 anys que tinc només hi vaig viure els 8 primers i uns altres 8 després de casar-me. Però m'agrada molt Barcelona. I m'agraden molts llocs.

Un dels meus preferits ja te l0han dit: la placet a de Sant Felip Neri al barri gòtic, on hi anàvem a pasejar i festejar amb el meu marit abans de casar-nos. També la Plaça del Rei. També m'agrada el monestir de Pedralbes i la placeta del costat. I per sortir de la ciutat, sense necessitat de cotxe, Vallvidrera, Sant Cugat i La Floresta. Però si podem coincidir en una estoneta de temps, podem organitzar alguna cosa amb cotxe...

Jesús M. Tibau ha dit...

Un dels meus llocs preferits és la plaça del Pi, però n'hi ha molts més.

merike ha dit...

Carme: ès molt petita la plaça Sant Felip Neri.. El monestir no conec, crec.. No es preocupi de trobar-me. El meu company de viatge només em porta a Barri Gòtic però sóc feliç allà:-) Petonets!

Blas Jesús Sánchez González ha dit...

Jo et recomano passejar per les rambles i pel Port. Si tens temps, vés a visitar la ciutat medieval, la catedral de Barcelona, l'Església gòtica de Santa Maria del Mar i, si t'agrada la Muntanya, a la vil·la olímpica i al Tibidabo em sembla que també hi ha ambient.

Barcelona és una ciutat tan gran que no sé si tindràs temps a visitar-la tota. Compte amb les aglomeracions i amb el trànsit. No se t'acudeixi anar a Barcelona sense un plànol, que perdre's és molt fàcil. I si no, em truques i quedem +34 669 98 39 51.

Bolero ha dit...

Quina enquesta tant xula!! felicitats! jo em quedo amb uns moments dins la catedral, amb olor d'incens

Deric ha dit...

Per cert, torno a passar per aquí per recomenar-te que vagis a El bosc de les fades, és el bar del museu de cera, estic segur que t'agradarà, és un lloc tranquil.
També visita el carrer Hospital i el carrer del Carme. El barri del Raval és molt decadent però molt càlid.
I, com no, la plaça de Santa Maria del Mar i el Fossar de les Moreres, llocs emblemàtics per a la història de Catalunya.

merike ha dit...

Jésus, Blas, Bolero, Deric:
Meravellós quanta informació s'ha reunit per a mi aquí, és tal gran diversió veure la ciutat de nou i visitar algunes d'aquestes vistes!! Gràcies!