20 de setembre de 2016 a Lauttasaari

dilluns, 23 de febrer de 2009

els meus set (7) colors - 6 - negre

El negre és un color, que de manera pura indica l'absència de color o de llum. Es un color pur.



He triat aquests de Viquipèdia perquè és fàcil per a mi:-))))

Un gat negre sovint és símbol de mala sort en la superstició.

El mercat negre és el comerç il·legal, com per exemple el tràfic de drogues o el contraban.

Màgia negra: És una forma de màgia amb connotacions negatives, per això és el color de les bruixes.

L'humor negre tracta d'assumptes seriosos com la mort o el dolor des d'un punt de vista cínic i irreverent.


Per a vosté, el carnaval:




Orfeu Negre - Trailer, pel.licula des del any 1959

13 comentaris:

Striper ha dit...

Potser es que allo que no veiem clar ens fa por.

Salvador ha dit...

I també el forat negre on tota la materia queda atrapada.

Orfeo Negro, quina música més bonica.

Cèlia ha dit...

I les temporades ben negres millor que no arribin mai!

merike ha dit...

Striper:

el que dius és excel·lent!


Salvador:

una bona pensada, també!

He vist aquesta pel·lícula a la televisió moltes vegades.
És una descripció meravellosa del Carnaval Samba a Rio de Janeiro,
la gent pobra dels favelas que tenen una celebració una vegada un any per oblidar el seu sofriment, i la mort és sempre present. La història des de la mitologia grega. Dirigit per Marcel Camus. con música de Antonio Carlos Jobim y Luis Bonfá. És el mite d'Orfeo ambientat en el carnaval de Río. El 1959 va guanyar la Palma d'Or a Cannes i l'Oscar a la millor pel·lícula estrangera. Realment m'encanta la música.

Ha estat divertit a escriure sobre els colors, utilitzant les meves fotos. I Carme està fent els seus dibuixos i poemes en el seu blog meravellós, d'acord amb això.
Només el setè queda ara..

DS No em feia dels grups,
no considero aquesta que escric llengua catalana:-)

merike ha dit...

Cèlia: No sembla bo ara mateix...
Bona setmana!

Assumpta ha dit...

El negre és molt elegant per vestir :-))

merike ha dit...

Sí, Assumpta, estic d'acord amb tu, petonets:-)

Miquel ha dit...

M'agrada el negre en les fotos, són més suggestives. Bloog olen ottanut espanjaa ja katalaania, joten sen parhaiten. Tänään on tuntematon talo, niin ei näy mitään polkua tai opas. Salut. Miquel

merike ha dit...

Miquel:

No entenc les teves frases,
paraules només separades.
Quan són junts no volen res.
Espero que el meu català no sigui el mateix:-D

Miquel ha dit...

es que miro un diccionari fines i m´estig fen un sidral..jejeje salut. Jo t´enteng perfectament... El fines es molt complexe...ufff¡¡¡¡

Violette ha dit...

Jo acostumo a vestir de negre. Em protegeix de les mirades hostils. Crec...
Un petó, Merike.
Compartirem un cafè a la placeta de Sant Felip Neri a l'abril?

zel ha dit...

Per vestir-me, el negre domina sempre, m'agrada, molt!

merike ha dit...

Violette: Estimaria trobar-tu.
Preferiria un sangría..

Zel: absolutament, el negre em fa més prim!!