Els grans vaixells passen la nostra casa

dimarts, 24 de febrer de 2009

els meus set (7) colors - 7 - violat



Hepatica nobilis, una de les primeres flors de primavera a Finlàndia


I de Viquipèdia:

El color violat es refereix al conjunt de colors blaus-vermellosos o morats-blavosos.

Hi ha una flor que rep aquest nom per tenir els pètals d'aquest color

S'associa a la noblesa però també a la gelosia

És un color d'iniciació en certs corrents New Age de meditació

Violat és el color litúrgic d'Advent o Quaresma a moltes esglésies occidentals.

El "Blackmore's Night" canta: Sota una lluna violeta




Cançó bonica, mai no l'he sentit abans..

13 comentaris:

jacint matas abril ha dit...

M'agraden molt les violetes malgrat la seva humilitat. Aquest color dóna una sensibilitat molt especial als jardins mediterranis.
Avui també l'amic Carles ens ha parlat de violetes i emocions.
Et segueixo cada dia. M'agrada el teu bloc.
Jacint de Cal Pèsol de Tiana

Striper ha dit...

A mi m'agraden les camises de color violeta!!!

merike ha dit...

Jacint:

Em sorprèn que els meus esforços humils d'aprendre algunes paraules d'aquesta llengua bonica en puguin atreure qualsevol. Començava a fer aquest només per a mi mateix. De fet començava a aprendre gascó però no hi havia gens de cooperació des de França. Sóc encara molt infeliç per allò. El meu amic Carles ha escrit sobre aquest color, també? Me n'he d'anar i veure-hi. Gràcies molt molt per ser tan bo amb mi.

Striper:

Tots els colors de camisa són bonics per a tu. Intentava escriure sobre els llums vermells en el teu blog però era massa per a mi:-)

Lectora corrent ha dit...

I és el color de la dona. Coneixes la poesia anglesa que comença "When I am an old woman I shall wear purple"?

merike ha dit...

Lectora corrent:

He trobat aquest poema:-) Gràcies!

Warning - When I Am an Old Woman I Shall Wear Purple

By Jenny Joseph

When I am an old woman, I shall wear purple
with a red hat that doesn't go, and doesn't suit me.
And I shall spend my pension on brandy and summer gloves
and satin candles, and say we've no money for butter.
I shall sit down on the pavement when I am tired
and gobble up samples in shops and press alarm bells
and run my stick along the public railings
and make up for the sobriety of my youth.
I shall go out in my slippers in the rain
and pick the flowers in other people's gardens
and learn to spit.

You can wear terrible shirts and grow more fat
and eat three pounds of sausages at a go
or only bread and pickles for a week
and hoard pens and pencils and beer nuts and things in boxes.
But now we must have clothes that keep us dry
and pay our rent and not swear in the street
and set a good example for the children.
We must have friends to dinner and read the papers.
But maybe I ought to practice a little now?
So people who know me are not too shocked and surprised
When suddenly I am old, and start to wear purple.

Carme ha dit...

merike, segur que aquestes flors violetes em porten pensaments i sentimetns més alegres que el blanc.

Ja tinc ganes de dibuixar-!

Assumpta ha dit...

M'encanta com poses la música (el quadret amb la música) del mateix color que dius jejeje :-))

I qué precioses les flors!! Ja vull veure el dibuix de la Carme jejeje

Nuria (fenix) ha dit...

Es un dels meus colors preferits.

Tot esforç per apendre es un pas
endevant. La nostre llengua es bonica encara que la seva gramàtica sigui un xic dificil.
UNA ABRAÇADA AMB EL CALIU DE PRIMEVERA. nuria

Laura ha dit...

Violeta, el meu color preferit. Em trobo bé vestida de violeta. I també m'agraden molt les violetes i la seva olor! :-)

merike ha dit...

Laura: Però el poèma de la Lectora Corrent??? :-D

merike ha dit...

Assumpta i Nuria (fenix):

Gràcies amb tot el meu cor per al seu suport, kiitos! No mereixo tanta felicitat com tots els catalans m'estan donant!!

Eli ha dit...

A mi m'ha donat per comprar-me coses de color lila últimament...
Hi ha qui diu "lila: que a los tontos espabila".. ja,ja,ja
No sé si ho entendràs això Marieke...
;-D

merike ha dit...

Eli: Entenc en castellà "espabilar":-D