Els grans vaixells passen la nostra casa

dimarts, 17 de febrer de 2009

Vico Torriani - el favorit de la meva mare:-)

Vico Oxens (Torriani) és un cantant i actor suís nascut a Ginebra el 21 de setembre de 1920 i mort el 25 de febrer de 1998 a Agno (Ticino). El 1946, la seva veu suau i melodiosa li permet guanyar un concurs de cant a Zuric, en el qual participa sota el seu nou nom d'escena.
Paral·lelament a la seva carrera de cantant, Vico Torriani actua en una dotzena de pel·lícules on el seu personatge irradia optimisme.
Vico Torriani canta en dotze llengües (entre altres italià, alemany, francès, romanx, hebreu); ell mateix en domina sis.

Ningú el recorda?



DU SCHWARZER ZIGEUNER, el 1953



SIEBENMAHL IN DER WOCHE, el 1957



CAFE ORIENTAL, el 1995

5 comentaris:

Anònim ha dit...

DONCS NO. I SOC XAFARDERA DE MENA,PERO AIXO DE CENTRE-EUROPA....
POTSER ES L' EDAT,PERO EL TEU POST,
ONDIA QUE BO¡
JUGANT AMB BCN......

Assumpta ha dit...

hola!!! :-))

Admeto que el seu nom no m'és gens conegut, però he obert dues vegades el teu blog i així, mentre escric en una finestreta, per l'altre escolto la música, i la veritat és que sona molt, molt bé :-))

Una coseta de català... puc? :-)

Dius "... Vico "juga" en una dotzena de pel·lícules..."

i és que en anglès, el verb "PLAY" pot ser "jugar" com tu l'has utilitzat o també "actuar", en aquest cas, Vico Oxens, era cantant i actor, o sigui que seria "Vico actua a una dotzena de pel·lícules" :-)

És que em sembla fascinant que algú, desde Finlàndia, vulgui aprendre català!! així que et felicito de tot cor perquè ho fas molt, molt bé :-))

Jo, que sóc catalana, faig alguna falta de tant en tant (ja saps, en època de Franco no s'ensenyava el català a l'escola...)

Abraçades!!!

merike ha dit...

Anònim:

No entenc què dius i espero que no siguis res contra me:-)


Assumpta:

Gràcies per a la correcció.
Sóc sempre feliç quan els meus lectors corregeixen la meva llengua.
No ho estudio gaire.
Només utilitzo el traductor.
Allò era el cas quan jo començat.
Avui dia entenc molt excepte l'escriptura no és bo mentre no tinc una mestra, regularment.
Feia aquest blog de manera que un amic m'ensenyés aquí però havia de començar de manera sola.
No volia ajudar-me.
Faig què jo pot.
Sóc feliç si la gent entén.
Sóc també feliç si el troben divertit i si es poden riure de les meves equivocacions.
A vegades se m'espanta que la gent pensa que estic fent diversió d'aquesta llengua.
Només desitjo aprendre-ho.
És molt més bonic que l'castellà
(que no puc parlar tampoc).

He estudiat a escola finès, suec, anglès, alemany i francès.
La llengua francesa ajuda amb català.

M'agrada Catalunya.

Vico Torriani era popular quan era una nena. A penes el puc recordar.

El veia en YouTube quan estava buscant alguna cosa altra..

Abraçades!

Assumpta ha dit...

Dius que ets feliç si la gent t'entén :-))
Doncs ja pots ser MOLT feliç perquè s'entén perfectament!!

Parles molts idiomes!!
Jo només català, castellà i una mica d'anglès... Vaig estudiar francés de joveneta i encara el recordo una mica. És molt maco el francès, veritat? :-)

merike ha dit...

Assumpta: finès, suec i anglès són mes llengues preferibles, bona nit i gràcies molt!