Els grans vaixells passen la nostra casa

dijous, 30 d’abril de 2009

Estic tan cansada... i això és el gran vespre de VAPPU

Els finlandesos estan celebrant aquest vespre l'arribada de la primavera,
demà és un dia de festa. El 1 maig, l'anomenem Vappu.

Hauríem de sortir per dinar però el meu marit està patint de la grip d'avió - no la grip porcina, espero. Espero que puguem sortir amb amics.








El Golf de Finlàndia (finès: Suomenlahti, estonià: Soome laht, rus: Finskij zaliv) és un braç oriental del mar Bàltic situat entre Finlàndia (al nord) i Estònia (al sud) que s'acaba a l'estuari del Nevà, a Rússia.



Allí, a l'extrem oriental del golf, hi ha la ciutat de Sant Petersburg, la segona del país. Altres ciutats importants banyades pel golf són Hèlsinki i Tallinn, capitals dels seus respectius estats.
És característic per la seva baixa profunditat i salinitat. (Viquipèdia)



La nostra costa és plena d'illes...
Allò és per què sempre hi pensa com a llac
quan envio una foto que he pres a Hèlsinki:-)

Ara pot veure l'avió venint a la destinació.








Il y a des jours où, quand le jour se lève,
On voudrait rentrer tout au fond d'un rêve
Et puis, soudain, lorsque le clocher sonne,
Il y a des jours où l'on n'est plus personne.

Alors, on ferme les yeux un instant.
Quand on les rouvre, tout est comme avant.
Les gens vous voient et leur regard s'étonne.
Il y a des jours où l'on n'est plus personne.

Comme au milieu d'un cinéma désert,
On rembobine et tout passe à l'envers
Et quand on pense aux gens qu'on abandonne,
Il y a des jours où l'on n'est plus personne.

La la la la la la
La la la
La la la...

Ouvrir son cœur à tous les vents qui passent,
Et, qu'un matin, tous les chagrins s'effacent
Pour oublier, dans le bonheur qu'on donne,
Qu'il y a des jours où l'on n'est plus personne,

Qu'il y a des jours où, quand le jour se lève,
Ou voudrait rentrer tout au fond des rêves
Et s'endormir lorsque le clocher sonne.
Il y a des jours où l'on n'est plus personne.

12 comentaris:

Salvador ha dit...

El trobo una mica soporífic aquest Yves Duteil.

merike ha dit...

Salvador:

Però la meva vida és, ara. El nostre Vappu s'arruïna.

Ferran ha dit...

M'agradaria conèixer la part de la nostra Europa que ens expliques en aquest post. Espero poder-ho fer aviat!

Que es millori el teu marit, i feliç Vappu!

merike ha dit...

Ferran:

Gràcies, sóc sempre feliç si algú està interessat en aquests parts de la Unió Europea! Com a mínim hem tingut un dia assolellat avui, si no bastant tan calent com el teu.
Bon capvespre!

zel ha dit...

Jo també estic enamorada del teu país...
I també cansada...
Sort de les bones persones com tu, estimada Meriké... oblidem qui no ens mereix, no et sembla?

Petons!

Carme ha dit...

Que es millori el teu marit. I bon vappu, encara que sigui des de casa! Una abraçada.

Cèlia ha dit...

Feliç Vappu, i que el teu marit es millori! I gràcies per compartir el teu viatge amb tots nosaltres!

merike ha dit...

Bonica Zel, gràcies!

Sóc tan feliç de tenir notícies de tu! Desitjo que te sentires millor aviat.
El meu marit està malalt i havíem d'anul·lar el nostre dinar Vappu amb amics. Però el temps és bo i assolellat. Me n'aniré per a un passeig de manera sola.

I no estic fent progrés en la meva llengua. Parlava en anglès molt a Barcelona, perquè una dona traduïa el meu discurs en el dinar amb fotògrafs.
Però a l'hotel intentava dir alguna cosa en l'esmorzar i en la recepció. Se'ls complaïa.

Petons i abraçades!
DS
No puc oblidar el germà petit a França:-)

Carme i Cèlia:

Gràcies per a vosté i bon cap de setmana! Els seus comentaris sempre fan feliç una dona vella al país del nord! Petonets!

Nuria (fenix) ha dit...

Desitjo que el teu marit ja estigui mès bè.
Ès una terra desconeguda aquest racò d'Europa per mols de nosaltres.
Espero que algun dia pogui visitar-la.De moment gràcies per compartir-la amb nosaltres.
Cuidat!!
Nuria

merike ha dit...

Nuria (fenix)

El meu marit no està millor.
Estic molt preocupat.
Totes les vegades que viatgem en un avió aconsegueix un grip.
Em diu que no viatjarà a l'estranger de nou.
Petonets!

Miquel ha dit...

que el teu home es millori...huy la grip ¡¡¡¡

merike ha dit...

Miquel:

Se n'anava per treballar avui, veurem què passa..;-)