Els grans vaixells passen la nostra casa

dimecres, 29 de juliol de 2009

En Berlusconi odia esglésies de fusta finlandeses

Avui anàvem per un passeig de cotxe i vèiem al principi l'església de pedra grisa de Siuntio. Medieval. 60 km des d'Hèlsinki fins a l'oest.







El campanar








Malva és un gènere de plantes amb flor, que té entre 25 i 30 espècies segons els autors. Algunes persones els tenien a les tombes.



I això és una església de fusta finlandesa que és molt odiada per Berlusconi.
Pensa que nosaltres els finlandesos l'han considerat que veu alguna església de fusta vella quan era a Finlàndia.
I un s'equivoca d'ell. No ha estat a Finlàndia per veure una església vella "quina com tan vell que a Itàlia s'hauria abolit!!!"


El campanar


Aquesta església de fusta és a Sammatti. Un poble minúscul on l'escriptor en Zaharias Topelius naixia en un molt molt poc cabana. (La meva última història de l'Esplanade...)










Acompanyàvem els 60 quilòmetres a Hèlsinki al llarg d'aquesta autopista que se'n va a Turku des de la capital. Hi ha molts túnels a través de la roca de granith sota la carena Lohja.



Espero que hagi gaudit de la meva poca història.

I com hi ha una competició d'atletisme a Lahti, Finlàndia, actualment i el fill d'Anton/Rebaixes està participant en això penso que tots nosaltres li desitgem una molt bona sort corrent allà!

11 comentaris:

Carme ha dit...

Doncs són unes esglésies molt boniques!

M'ha agradat el teu passeig!

Molt bona sort al fill de l'Anton!

Has canviat la capçalera... eh? ;)

Assumpta ha dit...

Bah! En Berlusconi és tonto!! No li facis cas.

A mi m'han agradat molt!!

mai ha dit...

M'encanten les teves passejades i com més et llegeixo més admiro l'esforç que fas per escriure en català. " Kiitos" ( s'escriu així ? ) per les imatges.

merike ha dit...

Carme:

La meva capçalera és LA MEVA FINESTRA:-) Gràcies per la conversació avui!

Assumpta:

Penso que no té cap conducta gens, en Berlusconi:-D
L'església de fusta a la qual ha estat és a Islàndia. Mai no ha estat a una església de fusta finlandesa!

mai:

Sí, kiitos és gràcies en finès.
He estat interessat en llengua catalana quan llegeixo el blog que ara es veu a la meva capçalera. És més fàcil que l'occità.

M. Antònia ha dit...

Jo les trobo ben boniques i poc conegudes. Molt bones fotografies. En Berlusconi pot entedre de política però aixó no vol dir que entengui d'altres coses. És molt interessant conèixer llocs diferents dels nostres.

manjacostel ha dit...

Qu'es bèla quèla gleisòta ;e mai granda del dedins .
Que Berluscònò aima pas la fusta per paur de se far batre coma s'aeritarià...
Òsca a tu e visca la capelòta finesa.

Miquel ha dit...

me agrada la fusta...

mar ha dit...

hola Merike, unes fotos que mostren tota la bellesa dels llocs que has visitat.
El teu català cada dia és millor.
Una abraçada.

zel ha dit...

Ostres, Meriké, quina meravella de paisatge que disfrutes, la veritat és que fas venir moltes ganes de ser al teu país preciós! Un petonàs, estimada!

merike ha dit...

manjacostel:

Gràcies per a les visites i comentaris. Els comentaris són massa difícils d'entendre completament però la llengua és bonica!!!

merike ha dit...

mar:

Gràcies, el meu català és millor perquè ets una bona mestra! Abraçades!