20 de setembre de 2016 a Lauttasaari

dilluns, 20 de juliol de 2009

L'única diversió per a una dona vella és menjar

Ahir



Cebes finlandeses i bolets estonians



El meu marit insisteix a coure les patates i pastanagues en vapor



Un anyell ha mort per a mi:-( I fregiré la carn amb els bolets i cebes







Venen formatge a feta grec meravellós en oli i amb olives, all i espècies..





L'areng en salsa de mostassa és diví amb patates noves





Salmó amb ou







Les maduixes finlandeses són molt dolces



Hem de menjar al balcó!!!
Allà al sol Ahirla temperatura és catalana: + 33 C

29 comentaris:

Carme ha dit...

Ja m'agradaria tastar una mica del teu dinar... fa cara de ser molt bo.

Un post molt interessant i molt soborós.

Merike... però... no m'agrada gens el títol del teu post. ;)

merike ha dit...

Carme:

Perquè no tinc gaires paraules per utilitzar en català intento impressionar-te una mica per convidar-te a llegir-me!!! Salutacions!

- assumpta - ha dit...

N'estàs ben segura que menjar és l'única diversió??? No m'ho crec!!!
;)
Ei,Merike!, que m'hi apunto a aquest dinar!!!

Ja veig que la temperatura és força alta. Gaudeix de l'estiu!
Petons.
;)

Ferran ha dit...

Caram, Merike, entre la Zel i tu, avui us heu proposat fer-nos venir gana! Nyam nyam!! :-)

Assumpta ha dit...

Uaaaaaaaaaaaaaaaaau!!! Té un aspecte magnífic, meravellós!!

Em fas venir gana de menjar, Merike!! :-))

No saps que tots els blogàires som joves? ;-))

Eli ha dit...

Jo no sé si aquesta combinació m'agradaria...
Sóc dona de costums i cuina cassolana catalana... però mira, venint de tu... almenys ho provaria!
Les maduixes fan una pintaaaaa!!!!

merike ha dit...

- assumpta -

Una sorpresa a mi que la gent té temps d'enviar-me comentaris!
I estic agraïda! Petons!

Ferran:

Tinc sempre gana...

Assumpta:

Sí, el més vell em faig, el més jove i més ximple:-D Petonets!

Eli:

Sé que el peix cru no està atraient tothom... L'areng és una obligació a Finlàndia. Hi ha gent que no menja cebes o bolets tampoc. Però per què, són tan sans per a tu! I les nostres maduixes són plenes d'aroma de sol de mitjanit! Ingredients simples nets. Especialment el peix és preciós a Finlàndia.

Salvador ha dit...

A mi m'has fet venir gana.

M. Antònia ha dit...

Vaig probar l'areng a Noruega fet de diverses maneres, és molt bo, però aquí no el trobo, en llauna si , no és el mateix. Celebro que gaudeixis de la cuina, però estic segura que hi ha moltes coses més de les que en gaudeixes.

merike ha dit...

Salvador:

Però no són les meves fotos meravelloses de tenir aquell efecte sobre tu!

M. Antonia:

Les meves alegries són poques a 61 anys d'edat... Aquest bloc és un naturalment! Abraçades!

mai ha dit...

L'hivern passat vaig estar a Finlàndia i t'haig de dir que m'han quedat moltes ganes de tornar-hi.M'han dut molts bons records les imatges que he vist.
Els plats fan cara de ser molt bons i això del títol del blog... diria que n'és una de les diversions i a més, les dones d'avui en dia no són velles als 60 anys.
Felicitats.

merike ha dit...

mai:
La teva escriptura fa càlid el meu cor i sóc feliç!! Abraçades!

manjacostel ha dit...

Mas Merike es vos que trobètz las giròlas ?(los campariòls jaunets).
E los ceps cap negre?
De segur que fa envèja aquela noiridura sana del campèstre finlandès.
Osca.

Miquel ha dit...

Ummm ¡¡¡ moltes coses envasades ...de totes les maneres, bon profit ¡

merike ha dit...

manjacostel:

Els bolets aquí són rossinyols (Cantharellus cibarius). Nosaltres també els tenen negres: Trompetejar de la mort - Craterellus cornucopioides. Cantharellus tubaeformis també, 3/4 de la país finlandesa és bosc! Els nostres boscos són presos cura d'excel·lentment. Tenim molts àrees de conservació. Visitava una darrera setmana.. Hi escriuré.

Miquel:

Sóc feliç que m'escriguis molts comentaris, petonets!

Joana ha dit...

Merike,
El menjar és un plaer a qualsevol edat. Cuinar, un art i l'art amb els anys millora, com el bon vi ...i com les dones.
Llegir-te , un altre plaer com els colors del teu país!
una abraçada

Montse ha dit...

¡Hola!
Fa molt de temps que llegeixo els teus posts i fins avui no m´he decidit a comentar. M´agrada llegir tot el que expliques del teu país - m´atrauen molt els països nòrdics-_ i m´emociona el teu interès pel català i la llengua catalana.
El post d´avui...mmmmmm.

merike ha dit...

Hola Montse!

El català és una llengua bonica i a la vora de francès, és molt interessant. Però d'aquesta manera no ho aprendré. Utilitzo el traductor molt! No puc llegir uns altres blocs gaire. No a l'estiu de tota manera, no molt temps. Però tots els dies aprenc paraules noves. I tinc una bona professora a Skype.. Perquè m'agrada Barcelona m'agrada aquesta llengua. En finès estic llegint ara el llibre Catedral del mar per saber de la història d'una manera meravellosa. Gràcies per al teu interès en el meu bloc. Bona setmana!

Funcionario's blog ha dit...

Hola, Merike, bon dia.

Gràcies per passar-te pel meu blog ahir. Com que tinc el globus terraqui, vaig veure que qualcú de Finlàndia s'havia connectat al post de "La vida són punts de vista", i ja esperava una crítica com la teva.

Si et sóc sincer, allò era un acudit que em va arribar per correu electrònic.

Veig que parles molt bé el català. És per haver viscut una pila d'anys a territori catalanoparlant o és que el teu marit ho és?

També et dic que, encara que el sé parlar, escriure y llegir, prefereixo fer servir el castellà sempre que puc.

Pues eso, un besote desde Mallorca.

PD. Si et sóc sincer, he hagut de passar ràpidament pel post perquè fa ben bé mitja horeta que he esmorzat i m'ha vingut la gana una altra vegada.

merike ha dit...

Foncionario:

Bon matí,

Era molt feliç pel teu comentari.
El meu interès en català ha augmentat durant moltes visites a Barcelona. Abans dels Jocs Olímpics no sabia res de les parts diferents d'Espanya i ara hi he vist molt i m'encanta la Catalunya. La sardana, els castellets, els gegants.. Provar i aprendre una llengua nova en la meva edat.. És una cultura nova i món i és meravellós! He trobat molta gent i m'he divertit. Ningú de Catalunya en la meva família. Escric amb el traductor, Lucy Software , en anglès i francès. A hores d'ara m'he après una mica jo mateix, entenc millor què llegeixo que no escric. Això és un passatemps bonic:-) Parlo finès, suec, anglès, francès i alemany. Si parlava francès millor faria més fàcils els meus estudis catalans.
Ara me n'he d'anar a esmorzar, som de vacances i dormim tard...
Gràcies per al teu interès. (No he estudiat encara castellà gens però les llengües llatines són molt similars, italià, també..)
Bon dimecres!

Eva Ventura ha dit...

MMMMM... quina bona pinta!!!
Bon profit!

menta fresca ha dit...

Tens tota la rao. A mi tambe em pasa. Pero jo no tinc gaire gana i no menjo molt.
El teu menjar ha de ser molt bo.

Enkeli ha dit...

Merike quin post més maco! gràcies per comentar-me! Per cert, gràcies a la foto on cous les patates i les pastanagues ara sé per a què era aquella cosa d'acer inoxidable amb foradets!! justament per coure al vapor!

merike ha dit...

Funcionario: Trist sobre que lletregi el teu nom malament:-)

Eva Ventura: gràcies pel comentari!

menta fresca:

Sóc com tu. Començo a menjar amb bona gana però llavors aconsegueixo ple molt aviat. Per això el meu marit ha de menjar massa:-)

Me n'aniré a la casa de camp d'estiu avui i et desitjo un bon cap de setmana!!!

Enkeli:

Així cous el puikula de Lapònia a la mateixa manera:-)
Sóc molt feliç pel teu comentari!
I era bonic veure el teu post sobre Vuosaari! Bon estiu!

M. Antònia ha dit...

Moltes felicitats, ets gran, apendre tu sola un idioma. Encara que siguis políglota, crec que és molt difícil.

jp la rapieta ha dit...

Bonjorn, bon dia coma voles :-)

grandmarcé per aqueu bilhet que balha envèia de cosinar.
Ai trobat una eidèia de salada per dimenc.
Se voles, pòdes 'nar cerchar de las receptas dins la partida "cosina" de mon blòg.

A leu !

merike ha dit...

M Antònia:

És molt interessant assabentar-se d'unes altres cultures. És important saber una mica de la llengua, també!
Salut!

jp la rapieta:

La teva llengua és nova per a mi. Diferent del bloc de Mela:-) L'entenia bé. Gràcies pel comentari! Ets un cuiner genuí!
Bon cap de setmana!

Nuria (fenix) ha dit...

Hola Merike!!
Avui he retornat a passejar per el teu bloc,feia dies que la salut de la
meva mare m'ho impedia.Ara ja està més bé i jo ja torno a tenir més ànims .
Avui ,per començar quina bona pinta que fan tots els plats !!
Gaudeix de la calor i del sol finlandès .
Fins aviat
Núria

merike ha dit...

Nuria (fenix)

Hola! Bo veure't aquí. Quan començes a escriure el teu propi bloc? Bon cap de setmana!