20 de setembre de 2016 a Lauttasaari

dimecres, 12 d’agost de 2009

Per què no venir a Katajanokka amb nosaltres


Un dia bonic estàvem conduint a la ciutat i ens aturàvem al port on la gent rica guarda els seus vaixells.



També els trencaglaços són aquí esperant el gel que no ve tots els anys ja







Diuen que en Mika Häkkinen ha comprat un apartament gran a l'edifici verd als seus pares.



El meu marit està caminant cap a un vaixell vermell en el fons!!!



És un vaixell bonic!!! Solia ser un vaixell de far.



Se m'excita, entrarà?



Faig fotos quan el segueixo, la catedral ortodoxa cap amunt d'al turó



Això sembla prometedor...



... tindrem alguna cosa per beure!!!









Les oficines centrals d'una empresa gran són situades en aquest edifici pel nostre arquitecte famós en Alvar Aalto a qui encantava el marbre de Carrara.





Pujarem a la catedral i ens n'anirem dins d'això













Cap amunt en el turó que fotografio de direccions diferents. La plaça de mercat. El palau presidencial és a la dreta, una mica de paret groga es pot veure.







M'agrada aquesta composició, la catedral luterana és en el fons



I llavors en el camí al cotxe. En les nostres vacances passàvem temps també a la ciutat d'Hèlsinki, casa meva.



12 comentaris:

Olga ha dit...

Gràcies Merike. Jo em vaig quedar amb les ganes de veure el mercat en plena acció. Si algun dia fas fotos les penjaràs?
Gràcies!

merike ha dit...

Olga:

Bo veure que encara m'estas llegint! Gràcies! Mostraré aviat les fotos de la plaça de mercat. Les fotos porten tant temps i aquests no són ni tan sols photoshopped... Agafava més que una hora per fer el post:-) Petons!

Salvador ha dit...

Estàs feta una bona periodista :-)

merike ha dit...

Salvador:

Gràcies, estic provant que més i més persones viatjarien a Finlàndia!!!
Penso que el meu país m'hauria de donar una medalla. Això és un treball de moltes hores!!

Núria ha dit...

Gràcies per aquests passeig fotogràfic. Unes bones i boniques fotos.
I sí que t'hauria de donar una medalla el teu país. Ens fas venir moltes ganes d'anar-hi. Vaja, ens fas enveja.
Una abraçada

Miquel ha dit...

M´agrada el vaixell penjat ¡¡¡¡

merike ha dit...

Núria:

Entenias el meu acudit, la medalla!
Gràcies per a la teva visita, em fa feliç de rebre un comentari. Les meves visites són rares mentre el temps entra produint paraules catalanes!! Bon dijous! Abraçades!

Miquel:

El vaixell és maco, sí. Però el meu favorit a les fotos és el meu marit!

Deric ha dit...

Quin recorregut més bonic! Ara, com és que penjen una barca de la finestra?

merike ha dit...

Deric:

El carrer es nomena Kanavaranta, costa de canals. L'arquitecte ha renovat magatzems vells des de l'any 1880. La idea és posar a les coses de paret des d'un vaixell: àncora, hèlice, llanxa salvavides.. Per decoració.

Kanavaranta 5-7 - korttelit.fi

Kanavaranta 3 - korttelit.fi

Mercè Piqueras ha dit...

Molt boniques les fotos! I quins records em fan venir! La primera vegada que vaig anar a Helsinki vaig assistir a un congrés que es feia en un palau de congressos en el port on arriben els ferries. Un dia estava distreta prenent notes del que deia un conferenciant i de sobte, en mirar per la finestra, vaig veure, a pocs metres, la coberta d'un vaixell enorme. Semblava com si fos la casa d'un veí en un carrer!

M. Antònia ha dit...

Molt maques les fotos, un viatge de plaer.

mar ha dit...

Hola Merike,
has posat en imatges i en paraules tota una excursió fantàstica que vas viure i disfrutar amb el teu marit.
Com molt bé dius, t'haurien de premiar la difusió que fas del teu marevellós país.
La teva expressió en català cada dia és més bona, felicitats.
abraçades i petons.