Els grans vaixells passen la nostra casa

dimarts, 29 de setembre de 2009

Finalment: telèfons Nokia en català


Els catalans han estat llestos per portar el productor de telèfons més gran al món per prendre la seva llengua als seus telèfons. Ha de ser un model que suporti el català, com el 5200. Has d'anar a Menu -> Configuracio -> Telèfon -> Configuració D'Idioma.
Sort!

Racó Català - Nokia incorpora el català a tots els seus terminals

Però com és amb la tercera llengua de Finlàndia, el sami, sámegiella, Sámit - Wikipedia que es parla a Lapònia? Sami - Viquipèdia Qui sap? 4.400 persones a Lapònia finlandèsa que parlen sami:) 1778 persones com la seva llengua materna durant l'any 2008.

Cançó en sámegiella "Gávpot" (Ciutat) per en Niko Valkeapää

11 comentaris:

Striper ha dit...

Jo el tinc i el tinc en catala.

merike ha dit...

Striper:
Però estava segura que utilitzaves un iPhone :-)

Deric ha dit...

Tots els meus móbils han parlat sempre en català, abans tenia un Siemens i quan Nokia va incorporar el català, m'hi vaig canviar

Joana ha dit...

Aisss que bé! jo encara no el tinc!

merike ha dit...

Deric i Joana:

És encara impossible que entengui que Finlàndia hagi tingut una empresa tan gran multinacional!
En sabeu altres?

Marta ha dit...

Jo deu fer mig any em vaig canviar el mòbil i em vaig decantar per un Sony-Ericsson perquè hi podia utilitzar el català i vaig rebutjar Motorola i Nokia per no tenir-lo. M'alegro molt que ara Nokia també tingui el català.

manjacostel ha dit...

polida cançon Merike.
Mas las paraulas son tristas , sornas, nostalgicas non? Praquò l'òme se ris de longa sus las fotòs ...Que son las paraulas?

merike ha dit...

Marta:

Moltes gràcies per comentari. És bo que Nokia finalment és com els altres mobils.

manjacostel:

no comprenc sami:-( Gràcies per ser el primer lector que ha escoltat el vídeo!!!

Assumpta ha dit...

La meva germana té un Nokia en català! :-)

I el meu és vellet i, mentre funcioni no el vull canviar perquè no estic pas per fer despeses, ara bé, si un dia s'espatlla, Nokia en català, segur!! :-))

Núria ha dit...

La cultura sami! És molt interessant i s'ha de preservar. De fet, sembla que torna a tenir una mica de força. Gràcies per la cançó. Ja era hora que Nokia passés al català. Una abraçada.

merike ha dit...

Assumpta:
Sempre m'agrada tenir notícies de tu!

Núria:
Sí, sí, tot és tan veritable! Petonets!