20 de setembre de 2016 a Lauttasaari

diumenge, 29 de novembre de 2009

Lletra finlandesa per a la Carme amb l'amor

De nens teníem aquests fullets on les nostres amigues ens escrivien poemes, com memòries.

Vaig trobar el meu fullet ahir.

El meu pare m'escrivia:

El teu valor conquereix els obstacles
i l'emoció dóna la capacitat
i un vaixell molt petit
pot a vegades portar lluny.




La mare era convencional:

Quan confies en Déu
és un millor refugi
que l'estrella en el cel
o l'ocell sota l'ala de la seva mare



Deus amigues de l'escola:

Quan dónes amor
rebràs amor
Si dónes alegria a un altre
portaràs alegria al teu cor




Vaig collir una flor de felicitat
per donar-te-la amb un cor càlid
si et plau conserva-la
t'ha estat donada per una amiga sincera

9 comentaris:

Striper ha dit...

M'han agradat les paeaules de ton pare.

Carme ha dit...

Gràcies, Merike!

M'HAS CONVENÇUT! REALMENT HI HA UNA LLETRA FINLANDESA!

I LA TEVA? NO HEM VIST LA TEVA!

M'HAN AGRADAT MOLT LES TARGETES DE QUAN ERES PETITA...

MERIKELLE, ÉS UN DIMINUTIU?

UNA ABRAÇADA, MERIKELLE!

merike ha dit...

Striper:
sí, el meu pare les ha escrit de les imatges! El meu pare no era un poeta però un enginyer.

Desafortunadament no aconseguia res en la vida:-(

Carme:
Una altra vegada quan puc. La meva mà de ratolí està molt adolorida! Massa Guerres de Màfia a Facebook. Merikelle és "per a la Merike" (pour Merike). La llengua meva no té cap preposicions, tenem postposicions.

- ha dit...

Unes postals de l'època de la infantesa molt maques. Val la pena conservar-les i posar-les al teu blog.
petonets.

- ha dit...

Hola, soc la Lluïsa......
ELS FULLS O TARGETES DE LA NOSTRA ÉPOCA SON PRECIOSES. JO NO EN CONSERVO CAP.
Ara sembla que el Barça ha fet un gol.... vaig a comprobar-ho amb els marits.Bona nit i petonets

Carme ha dit...

Gràcies Merike, ja sé una cosa del finés.

Postposicions, molt bé!

merike ha dit...

Carme: sí,
Merikessä
Merikestä
Merikeen
Merikellä
Merikeltä
Merikelle
etc.

- assumpta - ha dit...

Quins tresors més ben guardats!

M'agraden totes les targetes,però en especial la dedicatòria del teu pare. Preciosa!.

Un post, molt i molt dolç, com tu Merike!
=)

merike ha dit...

- i Lluïsa:
gràcies!

- assumpta -:
el meu pare era un home molt meravellós, recordava aquest poema i escrivia el post a causa d'això