Els grans vaixells passen la nostra casa

diumenge, 20 de desembre de 2009

Música finès amb paraules pel senyor S d'Andorra per corregir:-)))

Vaig a caminar la tercera línia de tornada un cop.
I tinc diners, t'ho garanteixo
Quan entro al carrer amb les maneres d'un cavaller.
Vaig a tornar els diners que dec a tot el món.
Et donaré l'home porta del restaurant de la moneda
i vaig a pagar el peó del meu rellotge
Quan em trobo en Antti Lindberg tiraré d'ell un bitllet de cinc euros
del meu rotllo de bitllets.

Quan vaig a caminar de nou en l'antic carrer
Tots rebran els seus diners de tornada
Però quan vaig al carrer
Ja sé que no sóc el mateix.
Quan vaig a tornar a la tercera línia,
Sé que la meva joventut es quedi enrera.
Puc aixecar l'autoestima del meu talonari de xecs,
per venjar-se d'atacs malintencionats que una vegada que han passat.
Puc comprar un lapful de calor, si ho faré.
Però no puc comprar la joventut.

Quan passejo el carrer del jove una vegada,
Ja sé que una cosa no és per comprar.
Els meus anys de joventut s'han passat.

FREDI - KOLMATTA LINJAA TAKAISIN - com jove



Mä kolmatta linjaa takaisin, kuljen kerran.
Ja rahaa on, takaan sen.
Kun kolmatta linjaa askelin, käyn mä herran.
Saa vanhat saatavat jokainen.
Saa Oivan portsari lantin, jonka velkaa jäin
ja maksan kelloni pantin, kymppikäärölläin.
Kun löydän Limperin Antin, sille kääröstäin, mä heitän
kuin luu lemman? näin.

Kun kolmatta linjaa takaisin, kuljen kerran.
Saa vanhat saatavat jokainen.
Mutta kolmatta linjaa takaisin, kun kuljen,
niin tiedän että en yhtä vain saa.
Kun mä kolmatta linjaa takaisin, noin kuljen,
niin tiedän nuoruutein jäänyt on taa.
Voi itsetuntoa nostaa shekkivihollain,
voi iskut ilkeät kostaa, jotka kerran sain.
Voin sylin lämpöä ostaa, jos mä tahdon vain.
Mutta ostaa, en voi nuoruuttain.

Kun kolmatta linjaa takaisin kuljen kerran,
niin tiedän yhtä en ostaa saa.
On nuoruusaika tuo jäänyt taa.

paraules immortals: Juha Vainio

quan torna al carrer on passava la seva joventut - com més vell



Beautiful in the rain - Bonic en la pluja - PETULA CLARK

La cançó en anglès, les paraules són totalment diferents.




FINNPICKS: Beautiful In The Rain - Kolmatta linjaa takaisin

9 comentaris:

zel ha dit...

Hi ha cors i esperits que són joves per sempre més, com el teu, estimada Meriké....

Salvador ha dit...

Això és el que li canta al director del banc?

NoName ha dit...

Què trist és deixar de ser jove... :-(

By the way, vius prop al port? Es molt maca la foto del mar d'avui.

Striper ha dit...

Mai deixem de sdr joves nomes cumplim algun any.

merike ha dit...

zel:
Bon Nadal i feliç any nou !!!!!!
Ets la meva ídola. Entendré la teva llengua millor i millor.
I quan el meu marit aconsegueix la seva pensió podem viatjar més..
Em pregunto si ningú entén aquells traductors.
Petons i abraçades!

Salvador:
Ès posible:-)
El carrer Kolmas linja, Tercera línia) és al districte de Kallio. Igual on les campanes d'església estaven sonant ajuda pel escalfament, temperatura global. El xicot era jove i aconseguia en deutes i quan és ric retorna a la casa de jove.. És ara ric i VELL! Nostàlgia.

merike ha dit...

NoName:
El centre de ciutat d'Hèlsinki és en una península i visc aquí.
kartta.hel.fi
La foto és a la costa del districte Katajanokka:-)

Striper:
ets molt jove, tu!:-)

Albert B. i R. ha dit...

He vist la comparativa de temperatures i me'n faig creus. Com es pot suportar 15 graus sota zero?

merike ha dit...

Albert B. i R. :
Però no tenim aquell fred ara:-) Amb vent no está bo.

És simple. El meu xofer em porta al voltant amb el Mercedes...

Quan el meu marit tenia 37 anys (1974) era a l'hospital durant 5 dies. El meu fill tenia 13 anys. La temperatura era -32 C i ens n'havíem d'anar tots els dies per treballar o escola i a l'hospital per visitar-lo. Durant una setmana. Era bastant inoblidable!

Les temperatures varien.
Molts anys han tingut hiverns suaus ara. Això està més fred que habitual per desembre.

Sempre hem de sortir en totes les temperatures. Era exactament tan dolent quan teníem +31 C durant una setmana!!!. Només podríem conduir al voltant al cotxe com és aire condicionat! Massa calent per sortir!

Elvira FR ha dit...

Bona música, bones lletres de cançó ...la joventut es porta al cor i no a l'edat!