Els grans vaixells passen la nostra casa

diumenge, 14 de febrer de 2010

Dia de l'Amistat a Finlàndia avui.. això i allò

Ramón Berenguer III és el símbol de la ciutat de Barcelona per a mi.



A Catalunya el dia dels enamorats se celebra el 23 d'abril, Sant Jordi i no el 14 de febrer. Aquell dia estaré caminant a les Rambles si Déu ho permet.

En aquesta pel·lícula que he vist la música és bonica. M'agradem la majoria de les fotos. No m'agrada el gratacel, no va a allà!



A Catalunya estimo la gent!
Només els carteristes a Barcelona no són gaire benvinguts prop de mi.
Solia viatjar a França molt fins que trobava aquesta ciutat. Té caràcter.

Avui:

Algunes persones els agrada anar de pesca al mar congelat!



Mantenir el mar obert als camions que porten la neu des dels carrers



El parc Esplanade entre dos carrers al cor de la ciutat, el nostre Rambles



Johan Ludvig Runeberg , el nostre poeta nacional



* * *

Acabo aquest dia amb una música que és ben conegut per tots els finlandesos.

Viquipèdia italià, traducció en català:

Säkkijärven Polkka "El Säkkijärvi Polka") és el nom d'una cançó popular finlandesa, famosa per en Viljo Vesterinen. La cançó va ser gravada per primera vegada en Säkkijärvi, el corrent del riu Kondratyeva a 'Leningrad, aleshores pertanyia a Finlàndia.

Durant la Guerra de Continuació, l'exèrcit finlandès va descobrir que els soviètics havien difós ràdio control de les mines terrestres a la ciutat de Viborg. El sistema de detonació de la mina va consistir en deus envoltats per anells de metall i la detonació es desencadena quan els ressorts de tocar els anells. Des dels deus va començar a vibrar en les freqüències d'àudio precisa, es va observar que aquesta cançó va ser eficaç en aquestes freqüències a ressonar, aplicant així les interferències.

Aquest sistema d'intercepció de les mines es va iniciar el 3 de setembre de 1941 i Säkkijärven polkka va sonar sense parar a Viipuri fins a la primavera del pròxim any, el que permet la detecció d'una dotzena de mines.

6 comentaris:

Ferran ha dit...

Totes dues músiques m'han agradat molt, malgrat ser ben diferents. La primera la coneixia, esclar, de la pel·lícula.

M'agraden les fotos de la teva Finlàndia ben nevada!

fanal blau ha dit...

Merike,

he vist la neu de Finlàndia per la finestra de l'ordinador (amb un programa que es diu Skype i pots connectar-te). Tinc una neboda estudiant a Oulu i està molt contenta i feliç de com l'esteu acollint els finlandesos i finlandeses!

Em sembla que estem passant més fred aquí aquests dies, perquè estem menys preparats!

una abraçada!

merike ha dit...

Ferran:
Good morning! Cold weather, sunnier skies and more light day by day. This also makes a difference for photography, the light is very important.
My Catalan has not woken up yet:)
Bona setmana nova!

fanal blau:
El Skype és meravellós, parlo amb una amiga catalana tots els dies. Per aprendre pronunciar la llengua. Estic molt agraïda amb ella. La meva vista des de la finestra:) Oulu és un ciutat molt més nord i he visitat sols una vegada, al estiu! Per fer un viatge m'agrada més el sur:) He vist que teniu fred ara però avui -12 C a Hèlsinki:)
Bon matí!

ricderiure ha dit...

ostres quines muntanyes de neu!

i l'acordió desactivava mines?
llegint el teu bloc descobreixo una Finlandia de la qual no sabia res...

quin fred!!

merike ha dit...

ricderiure:
Estic segura que doni molta malinformació, i m'encanti!!!

Glennis ha dit...

Soooo much snow.