Els grans vaixells passen la nostra casa

divendres, 19 de febrer de 2010

Les dones volen homes mediocres?

Sembla que no tingués gens de sort en el meu post previ amb aquesta senyora catalana que cantava el poema de la poeta finlandesa Edith Södergran

El establo de Pegaso: Edith Södergran poemas,

molt respectat ara després de la seva mort. Escrivia en suec i per això la seva poesia no és gaire coneguda per mi. La seva vida era tràgica. És sempre el cas amb poetes?

Em vaig perdre el país que no és,
perquè tot el que està tan cansat de la luxúria.
La lluna em diu lletres de plata
el país que no ho és.
Un país en totes les nostres esperances es compleixen, miraculosament,
un país on s'eliminen totes les traves,
un país on el nervi refredat
La meva vida era un miratge calent.
Però l'he trobat un, i certament va guanyar --
la forma en què el país no ho és.
El país que no ha estat
va la meva estimada, radiant corona
Qui és Qui em estimava? La nit és fosca
i les estrelles tremolen en la resposta.
Qui és Qui em estimava? Quin és el seu nom?
Corbada superior als cels,
i el nen humà cau en un fosc infinit
sense saber la resposta.
No obstant això, la criatura humana no és més que una certesa.
I planteja les seves mans tots els cels.
I la resposta és: Sóc la persona que estimes
i sempre estimar-te.

Versió Google Traductor, feina impossible



"Les dones volen homes mediocres, i els homes estan treballant dur per ser tan mediocre com sigui possible."
Margaret Mead

Un home mediocre?



L'home està llegint poemes? Bona cap de setmana a tothom!



Ens veurem?

11 comentaris:

Carme ha dit...

Hi ha homes... impresentables!

je, je, je, :)

Joana ha dit...

No m'agraden ni els homes ni les dones mediocres...
Bon cap de setmana Merike!

Albert B. i R. ha dit...

No crec que la gent vulgui conviure amb algú mediocre. Tots busquem algú que ens ompli, no?

merike ha dit...

Carme, Joana, Albert B.i.R.:
Un amic m'enviava els dos vídeos des de YouTube.

Alhora veia la citació del dia per aquesta dona i la traduïa.

A la meva ment el primer home és sorprenent i el segon video és divertit. No mediocre gens!

Crec que sóc l'única persona mediocre aquí! Ni tan sols no puc fer frases comprensibles!!

Sobretot em sap greu que no els podia presentar l'Edith. Continuaré provant perquè sóc molt tossuda;)

La lectora corrent ha dit...

Merike, tu mediocre? Mediocre una persona amb una llengua materna tan diferent del català i que fa l'esforç no només d'entendre'l, sinó també d'escriure'l? Encara que comptis amb l'ajut del traductor de Google, el teu esforç és molt lloable i no té res de mediocritat. Enhorabona!

Miquel ha dit...

Crec que la resposta es no...salut. Miquel

Carme Roura ha dit...

les dones volem homes que ens estimin, que ens facin riure, que ens sorprenguin cada dia, per sort jo ja l' he trobat i penso que tu també las trobat, ets ùnica!!
Bon cap de setmana!

merike ha dit...

Carme Roura:
Hola! Hem tingut molt sort les dues;)

NoName ha dit...

Jo no vull cap home mediocre i sóc dona. Els homes mediocres no tenen encant!

Anònim ha dit...

Si, probablement per la qual cosa es

merike ha dit...

La lectora corrent:
Sí, mostra una grana mediocritat que no he començat a aprendre aquesta llengua quan era jove!!
He perdut. Abrac,ades!

Miquel:
Hola! Bo llegir-te! Salut!

NoName:
Tens raó:)
És molt dolent si trobes un home que no és mediocre i ets mediocre tu mateixa - com sóc jo:) És meravellós que nosaltres dos siguem mediocres, el meu marit i jo. Gairebé 39 anys de mediocritat junts!!!

Anònim:
Dius tan poc que no sé què vols dir:)