Els grans vaixells passen la nostra casa

dissabte, 27 de març de 2010

Harmonie du soir - Per canviar l'hora

He trobat molts errors a la meva traducció el text. A més d'això no pot ser traduït a tots!!
Però el meu amic Henri va fer la Photoshopping. A Bèlgica.. Visca i osca per ell qui sap com fer-la.



Hola! He descobert aquesta cançó a YouTube quan em van donar un nou vídeo de llobregat3, el nostre Striper. No sé si estàn Fleurs du mal:)

Voici venir les temps où vibrant sur sa tige
Chaque fleur s'évapore ainsi qu'un encensoir;
Les sons et les parfums tournent dans l'air du soir;
Valse mélancolique et langoureux vertige!



Chaque fleur s'évapore ainsi qu'un encensoir;
Le violon frémit comme un coeur qu'on afflige;
Valse mélancolique et langoureux vertige!
Le ciel est triste et beau comme un grand reposoir.

Le violon frémit comme un coeur qu'on afflige,
Un coeur tendre, qui hait le néant vaste et noir!
Le ciel est triste et beau comme un grand reposoir;
Le soleil s'est noyé dans son sang qui se fige.

Un coeur tendre, qui hait le néant vaste et noir,
Du passé lumineux recueille tout vestige!
Le soleil s'est noyé dans son sang qui se fige...
Ton souvenir en moi luit comme un ostensoir!

— Charles Baudelaire

Bon cap de setmana!

12 comentaris:

Albert B. i R. ha dit...

Molt bona la vinyeta! Al principi els canvis d'hora sempre són fotuts. Serà com si ens haguéssim de llevar una hora abans!

merike ha dit...

Albert B.i R.:
Canviar l'hora afecta la nostra salut. Es necessita una setmana per acostumar. El nostre rellotge intern és lent per adaptar-se. M'encantaria tenir el mateix temps amb Catalunya durant tot l'any!!!! A Finlàndia estem una hora per davant.
No és bo per Skype!!!

Elvira FR ha dit...

Canvis d'hora a mi no m'agraden....Les fleurs du mal! un gran llibre!!!! un dels meus preferits...oh i tens cançons de Chet Baker!!!! genial Baker!!!

merike ha dit...

Ets una ànima bessona, i jo sóc la teva Blogaire Invisible! Vaig a anar a Barcelona aviat pel Sant Joan. Quina meravella!!!

NoName ha dit...

I a més de molest, resulta que el canvi d'hora també ens afecta la salut?? :-(

No seria més facil sense canvis d'hora?

merike ha dit...

NoName:
Seria més fàcil per a mi! M'agradaria mantenir l'hora d'estiu tot l'any! Aquí a Finlàndia que ja va començar a canviar el 1983. Ells pensen que és bo a l'estiu. Per tenir més temps la llum del dia. Quan la gent sol deixar de treballar a les quatre que els porten una hora més de llum. No es fa als EUA en tots els estats del sud. Consideran que és inútil, per exemple, a Arizona.
Bon diumenge!

Ferran ha dit...

És molt bò, l'acudit! Per sort, jo només tinc un rellotge de pulsera :)

Liebe Grüße!

merike ha dit...

Ferran:
Gràcies! Si camines a les Rambles de Sant Jordi em pots veure;)

mai ha dit...

Boníssim !
m'ha fet molta gràcia això del canvi d'hora. És ben cert que encara avui anava molt desorientada.

Ada ha dit...

jajaaj qué graciós!
Bon acudit!
Veig que compartim gustos musicals, encantada de conèixer-te!
Un saludet!

Jesús M. Tibau ha dit...

el nostre intent de canviar el temps de vegades resulta ridícul.

salutacions

merike ha dit...

mai:
gràcies per la visita!!

Ada:
m'encanta també;) Vaig veure ta bona música ara..

Jésus M. Tibau:
Quina meravella, un comentari per tu! Aviat provaré com parlo la teva llengua, aquest més..:) Salut!