20 de setembre de 2016 a Lauttasaari

diumenge, 11 de juliol de 2010

Hola a tothom, els meus lectors bonics, des d'un Hèlsinki molt calent!

El nostre diari diu que fins i tot els catalans estan entusiasmats en què Espanya està jugant a la final :)))) Com que hi ha molts jugadors des de Catalonia!


video | MM2010


Estarem veient el partit d'aquesta nit, és clar!!


Hem estat conduint al voltant de Hèlsinki avui.

Les temperatures varien de 24 C i 33 C.

Aquí on visc a la costa és més fresc.





Molts vaixells de creuer grans arriben a Hèlsinki a l'estiu. El vaixell Jewel of the Seas és 275 metres llarg...







El ferri verd va a Tallinn en dues hores d'aquí.







Arribem a casa a menjar una mica de salmó amb patates i pastanagues, cebes i rossinyols (Cantharellus cibarius).

Vam tenir cava amb el menjar, Faustino.



El meu vaixell de creuer és Costa Concòrdia. Deixarà en un creuer al setembre amb el meu espòs. Anem a veure alguns ports preciosos. Amb 6 àpats al dia ... Com es pot menjar tant?





La nostra premsa és escriure sobre Barcelona ahir. Una manifestació de masses!

El nostre principal diari Helsingin Sanomat escriu sobre això aquí.

12 comentaris:

Carme ha dit...

Aprofiteu la caloreta, gaudiu de l'estiu finlandès!

Encara que no entengui l'articls que ens enllaces, m'alegro que se'n parli.

Va ser una gran manifestació independentista!

La lectora corrent ha dit...

A l'hora que estaran retransmetent el futbol, miraré l'eclipsi total de Sol que serà retransmès per Internet des del sud-est de l'oceà Pacífic.

Només durarà uns minuts, però em sembla un espectacle molt més emocionant que veure 22 homes barallant-se per fer entrar una pilota dins d'una porteria. Llàstima que aquesta vegada l'eclipsi sigui tan lluny!

Deric ha dit...

El creuer es veu molt bé! segur que gaudireu i menjareu molt!
;)
El partit? Doncs ahir van passar coses més importants a Catalunya que un partit de futbol d'una selecció d'un país que ens té esclavitzats.

GURMET ha dit...

Hola guapa!! El faustino es un amic?

merike ha dit...

Carme:
M'agrada que has vist els articles!
I ara vaig veure Copa del Món de Futbol de 2010!! Xavi, Iniesta..

La lectora corrent:
Un any teníem l'eclipsi total aquí a Finlàndia. Era a la casa d'estiu. Era al mig de la nit. Havia posat accidentalment el despertador una hora tard:((((((

Deric:
Sí, com pots llegir en finès al meu post:)

GURMET:
Ès un bon vi, cava...:)

Pakiba ha dit...

Merike ahir va ser un dia molt important per el nostre poble, més que avui el futbol.
Las fotos com sempre molt macas com
te dic sempre "tot una artista".
Una abraçada i visca Catalunya

merike ha dit...

Pakiba:
Sí, entenc que la manifestació era molt important. Què aconseguia?

Tanmateix, em sento dolent sobre els sis jugadors catalans que no porten la seva apreciació en jugar per a Espanya.

Per què juguen allà si no senten que sigui el seu país??? No entenc política. És molt complicada. Sóc una estrangera. Espero que Catalunya aconseguirà què vol. Però sóc també feliç pel futbol:)

McAbeu ha dit...

He llegit, gràcies al traductor de Google, la noticia del diari "Helsingin Sanomat" i m'ha semblat molt ajustada a la realitat, bastant més que algunes versions de la premsa espanyola.

Si em permets una recomanació gastronòmica, canvia el cava Faustino de la Rioja (España) per un bon cava del Penedès (Catalunya) n'hi ha que són excel·lents.

Per cert, segur que t'ho passaràs molt bé al creuer. Jo en vaig fer un de semblant fa uns anys i és una molt bona manera de fer vacances.

merike ha dit...

McAbeu:

Gràcies! És bo saber que escriuen correctament en el nostre diari més gran.
Provaré una altra vegada un cava de Penedès. No hi ha un nombre gaire gran d'ells a la nostra botiga. A Finlàndia l'estat ven tot el licor. No podem comprar el supermercat.
Sóc feliç que hagis agradat un creuer.
Estava pensant que pot ser avorrit:)))
Salutacions des de Hèlsinki amb 30 graus avui!!!

Pakiba ha dit...

Merike jo tampoc entenc de política,pero estimo el meu país i la manifestació era per cosas que ens han fet. En cuan als jugadors tenian que jugari perque era una selecció de tot el país de Espanya,pero Puyol ja o va
desmostrar treien la seyera catalana i gracias a ells s'a guayat el mundial.
Bé deixen la política i el futbol(jo no entenc de cap cosa) i et desitjo que us ho paseu molt feliç al creuer.
Un gran petó de la teva amiga

zel ha dit...

Em fa una il·lusió veure el que veuen els teus ulls... gràcies per la teva companyia, Meriké, un petonàs!

merike ha dit...

zel:
Com me n'alegro veure't aquí, gràcies! Avui feia molta calor, no estem acostumats a la calor i estem patint quan ara tenem + 31 graus..
Abraçades!