Els grans vaixells passen la nostra casa

dijous, 14 d’octubre de 2010

Ànec Donald i Daisy



A Finlàndia es diu Iines. I la revista "Aku Ankka" (Ànec Donald)



En altres països el nom de la revista és Mickey Mouse. Als finlandesos ens ha agradat el personatge de Donald millor. Ell sempre intenta tenir èxit, però mai ho aconsegueix.

El primer número d'Ànec Donald es va publicar a Finlàndia el 5 de desembre de 1951 i va vendre 34.017 còpies. Avui en dia el "Aku Ankka" es llegeix més d'un milió de finlandesos cada setmana. La revista té un tiratge de més de 300.000. Una de les raons és que la llengua d'aquestes revistes és excel.lent. És molt viva i utilitza totes les possibilitats de la nostra llengua, que és immensament rica.

Jo vaig veure aquesta a YouTube i va recordar que vaig aprendre a llegir dels còmics d'en Disney. No tenia temps per esperar a la meva mare a llegir per a mi .. Jo sabia llegir quan tenia tres anys d'edat.

El Pentti Siimes i la Ritva Valkama l'any 1979 a PAREMPI MYÖHÄÄN.."És millor tard.." una sèrie clàssica de la televisió finlandesa, els moments més memorables.

(Ets el/ella que vull) You're The One That I Want del musical GREASE

3 comentaris:

Miquel ha dit...

jejeje aixó es massa ¡¡¡¡ Salut

mar ha dit...

molt divertit !!!
jo també havi llegit de petita còmics, TBO, Patufet... i algunes historietes de la factoria Walt Disney.
kiss.

merike ha dit...

Miquel:
Bon cap de setmana!!!

mar:
Els teus còmics són estranys per a mi. Molta gent llegeix Aku Ankka tot i que són vells:D Petons!