20 de setembre de 2016 a Lauttasaari

diumenge, 17 d’abril de 2011

les eleccions parlamentàries avui

El nostre curt estiu està arribant. La neu està gairebé desaparegut.

Vam anar a votar pel parlament avui. Al un edifici a la nostra plaça. Les eleccions són més interessants que de costum. També el dia ha estat canviat. Un mes més tard que abans. Per convidar més persones. I aquest va ser un bon dia, una bona opció.





Després de la votació ens vam anar a fer un volt. A Hèlsinki, el clima no era tan calent com al camp. El lloc més calent tenia + 17 C. Pots creure? Hem vist moltes flors florint.






A les 20:00 de la votació ha acabat i serà interessant veure si LA MEVA CANDIDATA serà escollida. Ella té 25 anys i és una persona que ha passat de l'antiga Iugoslàvia amb els seus pares. Ella és un musulmà. Els seus dos germans juguen al futbol professional. Va ser triada la dona de refugiats de l'any 2009..

15 comentaris:

El porquet ha dit...

25 anys! És molt jove! Aquí seria impossible que una persona tan jove guanyés unes eleccions parlamentàries (de fet, ni s'hi presentaria...)

merike ha dit...

@El porquet:
Alguns tenen només 18 anys aquí ... I estic segura que la meva va guanyar un seient:) Ella té una bona educació. En la meva opinió és només un mèrit ser jove. Jo sap, tinc 63!

Pakiba ha dit...

Que jove que es la teva candidata, espero que tinguis sort i surti guayadora.

zel ha dit...

UI, diu que va guanyant la dreta més conservadora, Malament!

mar ha dit...

Ets una reportera molt bona.
Em sembla molt bé que hi hagi aquesta llibertat per presentar candidats joves i musulmans.
Una abraçada

Annika ha dit...

18 anys? Tenen la meva edat :O jo no podria fer això!! hi ha molts refugiats de Iugoslàvia?
M'agraden les fotos de Finlàndia :)

merike ha dit...

@Pakiba:
Gràcies, volia votar en contra del partit que ha guanyat:)

@zel:
UI UI UI UI UI, Això és un desastre. Com poden tenir un govern així??? Contra UE.. Em fa vergonya.

@mar:
He d'estar en contra dels guanyadors, mai vaig pensar que podria aconseguir tants seients!
Va ser una elecció de protesta!

@Annika:
No sóc un expert de la política:) Felicitats de les teves 18 anys:D

Joan Guasch ha dit...

l'ultra dreta senbla que ha quedat com a tercera força. A Europa ens falla alguna cosa profunda. A Catalunya també mana la dreta i retallen tot de conquestes socials i abaixen els impostos als rics.

merike ha dit...

@Joan Guasch:
El partit guanyador va ser petit. Ara tenen 39 representants. Gairebé tots són nous en el treball parlamentari. Molt difícil per formar un govern .. El líder del partit està en contra dels immigrants, la Unió Europea, l'euro, donar diners a Grècia i Portugal i Irlanda, és un catòlic, que és rara a Finlàndia. Parlava bé i és un populista. Tots els grans partits normals van perdre. La coalició és ara més gran, però ja que tots ells són gairebé la mateixa grandària, terrible.. 200 persones al parlament finlandès.
Eduskuntavaalit 2011

Clidice ha dit...

Un fantasma comença a recórrer Europa, un fantasma vell i que ens pensàvem adormit. Vénen temps estranys i gens agradables. El que ha passat al teu país només és un de tants avisos, i sembla que aquí ningú no se n'adoni. D'altra banda estic només d'acord en una cosa amb aquests: no s'ha de rescatar els països amb problemes, perquè els diners acaben en mans dels que els han creat, els bancs, i no se soluciona res de la gent.

Tenia interès en veure que en pensaves de tot plegat. És un privilegi comptar amb algú com tu a la Xarxa. Ànims.

merike ha dit...

@Clidice:
Ara hem de despertar d'aquesta sorpresa i adonar-se que fins i tot el partit que va guanyar 35 membres més que fa quatre anys poden ser capaços de cooperar. Després de tot, són persones sensibles? La coalició no ha estat el partit més gran com és ara amb 44 membres. En lloc de tres grans partits polítics ara tenim quatre de mida mitjana.

No tinc un partit polític. He votat en molts partits durant els 42 anys, quan he tingut un vot:) Jo voto per la persona. Aquesta vegada jo volia que un immigrant s'arriba al Parlament. Ella no va tenir èxit, però ella estava gairebé allí. Un altre immigrant als socialdemòcrates és la primera a la reserva. Les dones joves. Jo sempre voto per una dona.

El nostre sistema és complicat, és el sistema belga D'Hondt:
Regla D'Hondt - Viquipèdia

Carles Casanovas ha dit...

Aquí Merike també tenim el sistema
d'Hondt. Crec que una vegada acceptat
no és dolent. No vull fer una valoració dels guanyadors a casa
vostra. Com diem els catalans:
"cada terra fa sa guerra", es a dir feu el que vullgueu. Sou lliures.

Joan Guasch ha dit...

Perdoneu, però el mètode d'Hont és absolutament nefast. És el que afavoreix el bipartidisme i els partits més petits necessiten una enormitat més de vots per aconseguir un diputat.

merike ha dit...

@Carles Casanovas:
Sí, he llegit al Viquipèdia ara. Tenim molts municipis petits que tots formen un districte electoral. En general, això és bo per al Partit de Centre. Però aquesta vegada van perdre grans.
Els nostres partits no són com la gent escriu en els països europeus. No es pot comparar amb els partits vostres, el nom pot ser similar però són diferents:)
D'aquesta manera es sàvia. No et preocupis, els finlandesos són persones intel.ligents, (espero) tot anirà bé, estic segura. Era una elecció de protesta contra els tres partits grans que han fet molts errors. Per què tenir una elecció si no fos per un canvi? La meva dona musulmana de Kosovo no ser elegit. Per uns pocs vots només. El lider de coalició nacional va començar negociar per government després de la setmana santa.

merike ha dit...

@Joan Guasch:
Estic d'acord. Però la raó ha de ser que en cas contrari hauria tants partits que res funciona??
A les nostres eleccions que tenim un grup de cinc membres del parlament a créixer fins a 39 membres de totes maneres. I quin problem ara tenim!!!!