Els grans vaixells passen la nostra casa

dissabte, 24 de desembre de 2011

Sota l'Estel del Nord

La nostra sopar de Nadal ha estat un èxit ..
L'Estel del Nord és l'estrella alfa de l'Óssa Menor, el més brillant del Pol nord celeste.



Petri Laaksonen,
el cantant ha estat amb nosaltres en un grup de viatge a Portugal fa uns anys.




Aquí sota l'Estel del Nord, al turó més alt
Miro al lluny, per arribar en el meu somni de nou
Sota l'Estel del Nord, el cel s'omple de color porpra
la cobertura per mi que rep

i sota l'Estel del Nord jo vaig i vinc
i només l'estel veu com ploro per tu.

Aquí a l'Estel del Nord, la preocupació té un cantant,
aquí la lluna també està deprimit.
Aquí a l'Estel del Nord, es fica en la teva ànima fins a les gelades,
i sentiments mitjançant l'assassinat, arrenca el cor trencat

Sota l'Estel del Nord, al turó més alt
Miro al lluny, es somia de nou.
Sota l'Estel del Nord, el cel s'omple de color porpra
la cobertura per mi que rep

i sota l'Estel del Nord jo vaig i vinc
i només l'estel veu com ploro per tu.
i sota l'Estel del Nord jo vaig i vinc
i només l'estel veu com ploro per tu.

**************

Täällä Pohjantähden alla, korkeimmalla kukkulalla
Katson kauas kaukaisuuteen, tulet uniin uudestaan.
Täällä Pohjantähden alla, taivas täyttyy purppuralla
siitä suojakseni peiton minä itselleni saan.

Ja alla Pohjantähden minä tulen, minä lähden
Ja vain Pohjantähden nähden itken vuokses kyyneleen.

Täällä Pohjantähden alla, murheita on laulajalla,
täällä kuu kumoittava on myös alakuloinen.
Täällä Pohjantähden alla,hiipii sieluun asti halla,
ja tunteet tappamalla, rikki repii sydämen.

Ja alla Pohjantähden minä tulen, minä lähden
Ja vain Pohjantähden nähden itken vuokses kyyneleen.

Täällä Pohjantähden alla,korkeimmalla kukkulalla
Katson kauas kaukaisuuteen, tulet uniin uudestaan.
Täällä Pohjantähden alla, taivas täyttyy purppuralla
siitä suojakseni peiton minä itselleni saan.

Ja alla Pohjantähden minä tulen, minä lähden
Ja vain Pohjantähden nähden itken vuokses kyyneleen.

Ja alla Pohjantähden minä tulen, minä lähden
Ja vain Pohjantähden nähden itken vuokses kyyneleen.

12 comentaris:

Ferran ha dit...

Molt bones Festes per a tots vosaltres, Merike. Frohe Weihnachten!

merike ha dit...

Ferran:
Hast du verstanden was ich geschrieben habe?:D Ich habe an dich gedacht mit diesen Post. Frohe Weihnachten!

McAbeu ha dit...

Molt BON NADAL, Merike

merike ha dit...

McAbeu:
Per a tu també. A Finlàndia el nadal ha estat ahir. Però continuem avui i demà. Espero que un dia pugui entendre el teu blog meravellós!!! Gràcies!

Carme ha dit...

Bones festes I molt Bon any 2012!!!

manjacostel ha dit...

Bona annada plan granda e plan acompanhada , a tu Merike qu'es la vertadièra estèla del nòrd....

mai ha dit...

L'estel del nord és el punt de mira de moltes generacions de viatgers. Ara ja tenim GPS i l'estel ha passat ha ser un referent per al nostre viatge des de l'interior.
Bones Festes

merike ha dit...

Carme:
Bones Festes!

manjacostel:
sempre tan poètic:)sempre entenent. Bona annada!

mai:
jo no tinc GPS i la societat moderna ha patit un col·lapse aquí sota l'Estel Polar. Una gran tempesta el 25 desembre.. 300.000 famílies sense electricitat quan els arbres queien sobre les línies d'energia i carreteres. Cap menjar quan les botigues no tenen energía. Cap aigua..Cap manera de carregar els mòbils per demanar ajuda.. I una tempesta nova està venint el divendres.. Cap festa per moltes gents:(

mai ha dit...

Em sap molt de greu. Cuideu-vos molt i si hi podem fer res ja ho saps.

Jordi Dorca ha dit...

Un gran sopar, Merike. Amb bella música, com sempre. Una abraçada mediterrània.

merike ha dit...

mai:
Aquest problema no es toqui la meva família, gràcies per la teva amabilitat.

Jordi Dorca:
M'agradaria poder trobar paraules agradables a tu a canvi! Salutacions!

Pakiba ha dit...

Molt bones festes i feliç 2012.