Els grans vaixells passen la nostra casa

dilluns, 30 de gener de 2012

Ahir amb el meu xofer

Aquesta setmana està molt freda. L'aire ve de Siberia. Finlàndia ha tingut -35,4 graus - a Hèlsinki no però això és el rècord del país ara..

M'agraden aquestes corbes



Una escola. Han fet una pista de patinatge. El diumenge, nens que juguen.





El 26 de desembre els arbres de pins queien sobre les cables elèctrics.
Aquest lloc era sense electricitat durant una setmana.
Ara el dany s'ha reparat.






Estic esperant els dies freds amb por.

12 comentaris:

:) ha dit...

Quines fotos més boniques! i quin fred que agafa només al veure-les! :)

Pakiba ha dit...

Avui han dit per TV que a Finlandia el hivern mes fred des de feia molts anys.

merike ha dit...

:):
:)

Pakiba:
Però quina llengua terrible. Estic aconseguint desesperada. No aprenent res!

Carme ha dit...

A Finlandia fa tan fred que ens arriba fins aquí baix! :)

Quin fred aquesta setmana!

Salvador ha dit...

I en uns dies aquest fred siberià ens arribarà aquí.

merike ha dit...

Carme:
ara -16 C, al día -7 C pero dijous - 14 C. No és molt:D

Salvador:
Ets segur?
Però aconseguirà neu?
Creus en l'escalfament global.
Penso que és veritat.
La raó per la qual els nostres arbres cauen a la tempesta és que el terra no es congela. Ara sí però el desembre no.
Penso que el meu cervell està calent. Tant intentant aprendre la llengua i frustrat.. Naturalment la situació a la cuina és una pena també.

Salvador ha dit...

Sembla que no hi haurà neu perquè és aire molt sec, però podríem arribar a -15.

És evident que a l'Àrtic i Groenlàndia el gel s'està fonent, i també es fon el gel sota terra, el permafrost, però aquest fred siberià no hi té res a veure. No és el mateix el temps weather, que el clima climate.

-35,4 graus poden ser molt bons per refrescar el cervell ;-)

merike ha dit...

Salvador:
:D.. La meva professora està aprenent anglès ara. Ningúna persona no té temps de parlar amb mi en Skype en català. Per això el meu cervell està calent;)
Tornava al traductor. Cap altra opció.

El clima té períodes calorosos i freds. Sempre ha estat així. Aquest hivern és normal. N'engegava una mica més tard. Avui - 13 graus. Assolellat. Si puc prendre fred i assolellat o zero i nuvolós m'agrada el temps fred. Els dies núvols són difícils. Em fan deprimida.

Amb els canvis climàtics que tindrem més pluja a Finlàndia. Més tempestes. No aconseguirem palmeres. El nostre sol és tan baix en l'hivern i encara serà fosc. Tindrem una tardor eterna?

The weather during the Winter War, part 1

M. Antònia ha dit...

Precioses fotos. Allà sabeu i esteu molt preparats pel fred i la neu, no ho estem aquí. Ara diuent começarà el fred. Aquest any non'ha fet molt. No ha nevat a les muntanyes.

merike ha dit...

M. Antònia:
tens sort:) Ara estem esperant.. Abraçades!!!

Thera ha dit...

Quines fotografies més boniques! Tens raó, aquí sí que fa fred!! Uff, jo em congelo només de veure-les!

merike ha dit...

Thera:
M'agrada la temperatura -5...-10 graus i cap vent.
A Europa ha estat molt fred. La gent no sap com utilitzar la roba adequada.
Aquí al nord tenim abrics de pell. Però són tan odiats pels joves. Tinc un vell abric llarg dels anys 1983 i per sota del que necessito només una samarreta. Però no ho puc fer servir més ...:( (Amb -20 C síiiiiii!)