20 de setembre de 2016 a Lauttasaari

dissabte, 7 d’abril de 2012

La meva última visita a Suècia

No he estat a Suècia des de les norantenes! És sorprenent.

Visitava la meva amiga que passava a Suècia amb el seu marit perquè eren finlandesos que parlaven suec i era fàcil per a ells. I s'oferia una bona feina.

Vivien prop de Sigtuna que és una ciutat petita, més vell a Suècia, al costat del llac Mälaren amb església medieval arruïna..






Les ruïnes de les primeres esglésies construïdes a Suècia oriental.



Una pedra rúnica és una pedra amb inscripcions rúniques. Van ser aixecades en els països escandinaus entre el 200 i el 1100 dC i són particularment nombroses a Suècia.




El Jordi Dorca em culpava que no tinc música al meu blog ja. Tinc moltes cançons aquí ara;)

Povel Ramel era un home fabulós suec amb moltes cançons divertits..
En anglès:



En suec:


Realment ens agradava Monica Zetterlund que era una cantant de jazz excel·lent. En el vídeo pots veure que a Suècia el tràfic era a l'esquerra costat de la carretera. Com a Anglaterra. Però eren llestos per canviar això abans que hagi estat impossible!



Els nostres artistes masculins favorits en les cinquantenes i seixantenes: Frank Sinatra i Frank Ifield.



6 comentaris:

Salvador ha dit...

Des que fa molts anys vaig veure les pel·lícules de Bergman sempre he vist els suecs d'aquesta manera: http://youtu.be/YtnrNvnfi7Y

merike ha dit...

Salvador:
La música sueca és feliç mentre als finlandesos els agrada la música trista. Sempre cantem sobre amor perdut i com desitgem per a a algun lloc on no ens en podem anar...

No he vist aquesta pel·lícula, no era de Bergman però Roy Andersson. Prop de l'escena que enviaves em sembla totalment boiga:D

Yaelian ha dit...

Kauniilta paikalta näyttää Sigtuna!

merike ha dit...

Yaelian:
Se oli todella mukava paikka ja paljon kauniita puutaloja sekä näitä vanhojen kirkkojen raunioita.
Sigtuna - Wikipedia

Pakiba ha dit...

M'agradat molt la teva entrada i la música també.

merike ha dit...

Pakiba:

Em feia molt feliç.
Se'm deprimeix del moure fora de casa meva. I no tinc cap idea de què escriure avui dia :)
Abraçades!