20 de setembre de 2016 a Lauttasaari

dijous, 17 de maig de 2012

Adéu als bedolls al camp


El bedoll és un arbre enorme.
Pren la llum del sol.
Un arbre gran era també a la vora de la casa de camp petita. Perillós.
Decidíem donar la tasca a dos homes per talar els arbres.




Dos homes feien això en dos dies, escalada cap amunt dels bedolls alts i un pi i prenent-los avall tros per tros.

El resultat es veia dimarts.
Ara el sol pot brillar i la temperatura eren ja + 19 graus.


A la papallona (Nymphalis antiopa) li agrada el suc dolç del bedoll.

També hem portat un forn nou a la sauna i el pis ha estat renovat.
Un començament meravellós a l'estiu. La sauna ja s'ha provat:) Benvingut l'estiu!!

9 comentaris:

Carles Casanovas ha dit...

Merike, estimada amiga, estic content de que la primavera hagi arribat a Finlaàndia. Aqui a Tiana després de uns dies calorosos ha tornat la fresca. Com diu la cançó catalana:

Sol solet
vinem a veura,
vinem a veura.
Sol solet,
vinem a veura
que tinc fred.

merike ha dit...

Carles Casanovas:

El meu amic meravellós Carles,

Avui ens n'anàvem per una altra vegada fer més petita la fusta, per estendre les coses petites completament al voltant. Eren + 21 graus i érem feliços. Demà el meu fill se n'anirà allà amb el seu amic i al cap de setmana ens quedarem allà la nit.
Gairebé veníem aquesta casa de camp com no agradíem el veí a costat: el lloc de natació públic. Però estarà acabant ara en un any. Finalment, quina alegria!
Espero que pugui arribar a Catalunya a la tardor. Però l'apartament nou pel mar costava molts diners i no estic segura.

Moltes salutacions des d'Hèlsinki!!!!

M. Antònia ha dit...

M'encanten els bedolls, el contrast del tronc, la força i majestuositat

merike ha dit...

M. Antónia:

Gràcies pel comentari. I'm so happy to get these. Otherwise I will stop learning. We have lots to do now at the same time. Moving to another home and doing the cottage better, too. All at the same time. And selling one apartment. My head is spinning:D Kisses from Helsinki!

Clidice ha dit...

M'imagino que per allà al nord, l'estiu té un significat gairebé màgic. Quin goig poder-lo gaudir amb tanta intensitat!

merike ha dit...

Clidice:
Tens raó. La llum és magnifica. Sóc aviat massa vella per gaudir de tot. Estava pensant a vendre aquesta casa de camp però en canvi començava a treballar durament..
Aquest estiu hi haurà molts mosquits...
La sauna i nedar al llac és bonic.

mar ha dit...

Una vegada més la Primavera i l'estiu han fet que estiguis contenta. La teva caseta de fusta ara estarà millor amb l'escalf del sol i així podràs disfrutar d'aquest llac. He vist també les altres fotos que com sempre t'han quedat molt maques. Una abraçada.

merike ha dit...

mar:
Passàvem la nit aquí i ara som a casa a Hèlsinki. Molta feina als dos llocs... + 18 graus avui.
El marit ha nedat, jo no:)
Salutacions!!!

Calpurni ha dit...

Tens un obsequi al meu blog (http://calpurni.blogspot.com/)
Salut.